کد خبر: ۱۱۱۶۶
تاریخ انتشار:۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
فاضل میبدی: به وصیت‌نامه امام خمینی(ره) باید عمل شود
فاضل میبدی: به وصیت‌نامه امام خمینی(ره) باید عمل شود
یک عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: وصیت‌نامه امام خمینی(ره) باید یکبار دیگر بازخوانی شده و به آن عمل شود.

به گزارش آستان، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی فاضل میبدی  با بیان اینکه آرمان‌هایی که امام خمینی(ره) در پاریس و سال‌های اولیه انقلاب مطرح می کرد، در وصیت‌نامه ایشان هم با ادبیاتی دیگری آمده است، اظهار کرد: امام تاکید زیادی بر اسلامیت و جمهوریت نظام داشت و از مسئولان کشور می ‌خواست به رای و نظر مردم احترام بگذارند. وقتی امام جمهوری اسلامی را مطرح کرد، عده ای در حوزه گفتند که جمهوری پدیده‌ای غربی و غیر اسلامی است و عده‌ای هم با اسلامیت نظام مخالفت کردند اما امام خمینی(ره) بر اسلامیت و جمهوریت نظام تاکید داشت.

وی در ادامه چنین ابراز عقیده کرد: با طرح نظارت استصوابی، برخی از یاران امام کنار گذاشته شدند و در حالی که امام تاکید داشتند نباید اجازه داد کسانی که دل در گرو انقلاب ندارند، به نظام نفوذ کنند اما به گونه‌ای عمل شد که برخی از دلسوزان انقلاب حذف شدند.

این استاد حوزه با اشاره به تاکیدات امام خمینی(ره) بر تحقق عدالت اجتماعی، و بیان این اعتقاد که «عدالت اجتماعی در جامعه کمرنگ شده است» افزود: در جمهوری اسلامی نباید سلطان خودرو، شکر، سکه و ارز داشته باشیم و از آن طرف عده ای در آلونک زندگی کنند و شهرداری هم آلونک را تخریب کند و پیرزنی در این بین فوت کند. این مسائل برای نظام اسلامی زشت است. در نظام اسلامی مردم باید در رفاه، آسایش و آرامش زندگی کرده و آزادی بیان برخوردار باشند.

فاضل میبدی در پایان گفت: من معتقدم باید وصیت‌نامه امام خمینی(ره) یکبار دیگر بازخوانی شده و به آن عمل شود. الان وصیت‌نامه امام در کتب و کاغذ محدود شده و در جامعه پیاده نمی‌شود.