کد خبر: ۱۱۲۴۰
تاریخ انتشار:۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
آیت‌الله محمدی عراقی: بیش از همیشه به ترویج آموزه‌های مکتب امام(ره) نیاز داریم
آیت‌الله محمدی عراقی: بیش از همیشه به ترویج آموزه‌های مکتب امام(ره) نیاز داریم


 نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری به ترویج آموزه‌های مکتب امام(ره) و تعالیم ایشان در ابعاد مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و... نیاز داریم.

به گزارش آستان،  آیت الله محمود محمدی‌عراقی با بیان اینکه امام خمینی(ره) یک مکتب بود، همگان به ویژه جوانان را به خواندن وصیتنامه الهی سیاسی ایشان ارجاع داد.

وی با بیان اینکه وصیتنامه الهی سیاسی امام خمینی(ره) در واقع  چکیده اندیشه‌های ایشان است، اضافه کرد: امام(ره) در این وصیتنامه همچون یک پدر دلسوز و مهربان که به آینده فرزندان خود حساس است، با آینده‌نگری عمیق، دغدغه‌ها و پیش بینی خود را برای آینده آورده است که امروز بخش هایی از تحقق این پیش‌بینی‌ها را شاهد هستیم.

وی سپس با اشاره به بخشی از وصیتنامه امام(ره) مبنی بر اینکه اسلام ابرقدرت‌ها را به خاک مذلت می کشاند، گفت: همه می دانیم که بزرگترین دشمن انقلاب اسلامی، آمریکا است و امروز افول هژمانی آمریکا را در حوزه های مختلف شاهد هستیم. در جریان کرونا هم ضعف و ناتوانی قدرت بزرگی مثل آمریکا را در مقابل کارامدی ایران اسلامی به وضوح شاهد هستیم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان در ادامه با اشاره به پررنگ بودن روحیه خودباوری و روی پای خود ایستادن در اندیشه های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، گفت: در سایه خودباوری که حضرت امام(ره) در وجود ما نهادینه کرد، توانستیم در برابر دشمنان ایستادگی کرده و با موفقیت 40 ساله نخست انقلاب را سپری کرده و وارد چهل ساله دوم شویم.

وی در ادامه با بیان اینکه در مکتب امام خمینی(ره)، بعد از پشتوانه الهی، مردم اصلی‌ترین پشتوانه انقلاب هستند، گفت: اینکه امام خمینی(ره) حمایت از مستضعفان را از اهداف اصلی انقلاب اسلامی می دانستند، یک اصل جدی بوده و هیچ تعارفی در آن نیست.

آیت الله محمدی‌عراقی در پاسخ به اینکه با توجه به سفارش‌های امام(ره) امروزه مسئولین چقدر توانسته‌اند به وظایف خود در قبال مردم عمل کنند، اظهار کرد: اینکه مسئولین چقدر توانسته‌اند بر مبنای مکتب امام خمینی(ره) پیش بروند قابل مطالعه بوده و مردم باید در مورد آن قضاوت کنند، اما واقعیت این است که با آرمان‌های امام(ره) فاصله داریم.


آیت الله محمدی‌عراقی با اشاره به تاکید امام خمینی(ره ) به ساده زیستی مسئولین، اضافه کرد: امروز اکثر مردم جامعه از نظر اقتصادی در فشار هستند و اگر مسئولین هم مثل مردم زندگی کنند که اعتماد مردم جلب خواهد شد و در مقابل اگر اشرافی گری را در زندگی در پیش بگیرند، قطعا این اعتماد لطمه خواهد خورد.