کد خبر: ۱۱۳۲۲
تاریخ انتشار:۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
یک مدرس حوزه و دانشگاه لرستان : بیداری ملت‌ها را مدیون تفکر امام راحل هستیم
یک مدرس حوزه و دانشگاه  لرستان : بیداری ملت‌ها را مدیون تفکر امامراحل هستیم

به گزارش آستان،  مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که امام راحل(ره) خودباوری و اتکای به درون را به جهانیان آموخت، گفت: بیداری ملت‌ها و تشکیل جبهه مقاومت مدیون تفکر امام(ره) است. 
علی‌حیدر امیری به پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن اشاره و با یادآوری این مطلب که تشکیل یک حکومت اسلامی به نام دین امید و آرزوی آزادگان جهان بود، ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران در جهت مبارزه با ظلم ایجاد و پایانی بر تفکر لیبرال دموکرات و کمونیسم بود.
این مدرس حوزه و دانشگاه با یادآوری این مطلب که این‌گونه مکاتب مادی ساخته بشر طوری مردم را به خود مشغول کرده بودند که خیلی‌ها فکر می‌کردند پایان تاریخ به این مکاتب ختم می‌شود، اضافه کرد: پس‌از فروپاشی شوروی دنیا به‌سمت تک‌قطبی شدن پیش رفت و افرادی پایان تاریخ را منتسب به مکاتب مادی می‌دانستند.
امیری با تاکید بر این‌که امام راحل(ره) از زمانی‌که مبارزات خود را شروع کرده و کتاب تحریرالوسیله را نوشت به‌دنبال تبیین ولایت‌فقیه و ایجاد یک حکومت اسلامی بود، گفت: رهبر انقلاب اسلامی ایران به‌دنبال تبیین ولایت فقیه و حکومت صالحان بر زمین بود.
این تئوریسین مسائل سیاسی با یادآوری این مطلب که بعد از جنگ جهانی اول و دوم افراد خودکامه و خونریزی مثل هیتلر در دنیا خونریزی به راه انداخته و در ادامه آن کشوری قدرتمند به نام امریکا شکل گرفت، اضافه کرد: آمریکا جا پای استعمارگران گذاشت و اجازه نفس کشیدن به ملت‌ها را نمی‌داد در منطق آنان یا باید همراه آمریکا باشی یا باید نابود می‌شدی.
وی با یادآوری این مطلب که آمریکا بعد از فروپاشی شوروی، آمریکا  در حال ایجاد نظم و سیستم تک قطبی بود اما انقلاب اسلامی ایران استکبار جهانی را درهم شکست، اظهارکرد:  پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل و پشتیبانی روحانیت و مردم موجب شد امپراطوری شرق و غرب به چالش کشیده شود چراکه این امپراطوری‌ها به‌دنبال تفکراتی ضد دین بودند و تفکرات آن‌ها تفکرات انسان‌هایی بود که به خدا وصل نبودند و فقط به‌عنوان فعالان اجتماعی و افراد باهوش مطرح بودند.
امیری با یادآوری این مطلب به پیروزی انقلاب اسلامی پایانی بر مکاتب غیرالهی بود بیان کرد: شروع انقلاب اسلامی ایران پایانی بر مکاتب مادی بود و امروز مشاهده می‌شود تفکرات کمونیستی و مارکسیستی شرق فروپاشیده و تفکرات لیبرال دموکراسی به چالش کشیده شده و ترک بر دیواره این تفکرات و قدرت پوشالی آمریکا افتاده است.
این تئوریسین مسائل سیاسی غرب آسیا با تاکید بر این‌که امام راحل(ره) خودباوری و اتکای به درون را به جهانیان آموخت، افزود: اگر امروز اسلام در اروپا گسترش یافته، اگر زکزاکی‌ها پرچم اسلام را بلند کرده‌اند و اگر جبهه مقاومت شکل گرفته، مدیون تفکر امام(ره) است.
این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان این‌که تفکرات بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران در حال رشد و نمو است و ندای حق‌طلبی امام در سراسر دنیا به گوش می‌رسد، اضافه کرد: اگر امروز در آمریکا، واشنگتن، جای‌جای اروپا و آفریقا ندای «الله‌اکبر» شنیده می‌شود و اگر امروز تصویر سردار سلیمانی به تصویر معترضان به آمریکا تبدیل شده است یادآور ندای حق‌طلبی امام است.
وی با بیان این‌که امروز اسلام به‌عنوان دین نجات‌بخش معرفی شده است، اضافه کرد: تفکرات مادی هرگز نمی‌توانند نیازهای روحی افراد را تامین کنند اما اسلام و انقلاب اسلامی ایران دنیای مادیت را به چالش کشید.
امیری، بسیج شجره طیبه بسیج را حاصل تفکر امام راحل(ره) دانست و با بیان این‌که امروز بسیج به‌عنوان پایه محور مقاومت مطرح شده است، بیان کرد: امروز دنیا متوجه شده است که خلاء بزرگ نبود خدا در زندگی است این در حالی‌است که امام پایه‌گذار بیداری انسان‌ها بر مبنای فطرت خداجویی آنان بود.