کد خبر: ۱۴۲۸۶
تاریخ انتشار:۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
آغاز طرح ملی خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر در جوار حرم مطهر امام خمینی (س)
آغاز طرح ملی خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر در جوار حرم مطهر امام خمینی (س)

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: با نیروی انسانی، پایگاه‌ها و لجستیکی که افزایش و رشد دو برابری به نسبت سال گذشته داشته آماده خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی هستیم.

طرح ملی خدمات نوروزی سال ۱۴٠۳ جمعیت هلال‌احمر، صبح امروز ۱۹ اسفندماه طی مانوری با حضور پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر، جمعی از مسئولین، امدادگران، تیم‌های عملیاتی امداد و نجات و داوطلبان از استان‌های کشور در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد.

در ابتدای این مانور مسئولین سازمان هلال‌احمر ایران از غرفه‌های مختلف دایر شده در محل بازدید کردند و سپس یعقوب سلیمانی دبیر کل جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در جایگاه حاضر شد و بیان کرد: تعداد پایگاه‌های امدادی، پویش بهرفت، پویش هلال احمر، طرح پویش رحمت و… جملگی خدمات هلال‌احمر امسال افزایش یافته است و این افزایش نسبت به سال گذشته رشدی۳٠ درصدی داشته است.

وی افزود: این صلابت در رزمایش هلال احمر انسان را به یاد فرمایش رهبر معظم انقلاب می‌اندازد و در حقیقت نیز ما طی دوسال گذشته نیرو‌های هلال احمر را بر همین اساس سامان‌دهی کردیم؛  یکی حضور باصلابت و تاثیرگذار و دیگری نیروی همیشه حاضر.  

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر ایران با بیان اینکه همه ما در راستای خدمات رسانی به مردم توانمند و همیشه حاضر خدمات خود را بی‌منت ارائه می‌کنیم تصریح کرد: هلال احمر در دوسال گذشته و در حوادث مختلف کشور و همچنین امروز در سیستان و بلوچستان خوش درخشید و این برگ زرین فعالیت هلال حمر جمهوری اسلامی ایران است.  

در ادامه این مراسم پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر در جایگاه حاضر شد و گفت: ابتدا خسته نباشید، عرض تقدیر و تشکر از یکایک شما عزیزان دارم که همواره حضور فعال و صمیمی و موفق طی سال گذشته داشتید، ما تمام تلاش خود را برای تشکر از شما انجام خواهیم داد، اما شما در ایام اربعین و حج و… نشان دادید که بی منت وبی چشم‌داشت، جهادی کار می‌کنید.

وی بیان کرد: با اینکه بیش از یک هفته از حادثه سیستان و بلوچستان گذشته است، همچنان مشغول به خدمت‌رسانی هستید.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به فعالیت این نهاد در جنگ غزه، تاکید کرد: تشکر ویژه دارم از یکایک شما عزیزان، در رابطه با حمایتی که از مردم عزیز و مظلوم غزه داشتید و به وجودتان افتخار می‌کنم.  

کولیوند ادامه داد: در حالی وارد سال جدید می‌شویم که آخرین چهارشنبه سال را پیش رو داریم. همه تلاش‌مان ابن است که نشاط اجتماعی و شور و هیجان در جامعه ایجاد شود، ولی خسارتی نداشته باشیم.

وی افزود: جمعه اخر سال نیز هلال احمر خدمات ارائه می‌کند و به خانواده‌هایی که فرزندان خود را از دست داده اند خدمت‌رسانی می‌کنیم.

وی با اشاره به مصادف شدن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان گفت: نوروز امسال و مسافرت‌ها در تلاقی با ماه رمضان قرار گرفته و ما با تامین نیرو و امکانات بیشتر، نیروی انسانی، پایگاه‌ها و شعب و لجستیکی که افزایش و رشد دو برابری به نسبت سال گذشته داشته است، خدمتگزار ملت هستیم.  

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اعلام خرید چندین دستگاه ماشین و تجهیزات دیگر لجستیکی از خارج از کشور ابراز امیدواری کرد تا خدمات بی‌منت داوطلبان هلال‌احمر نزد خداوند اجر صد چندان داشته باشد.  

در این مراسم همچنین سعید اوحدی دستیار ویژه رئیس  جمعیت هلال احمر با ادای احترام به یاد و خاطره شهدای هلال احمر بیان کرد: شاید این سوال را بپرسید چرا در این محل و در کنار مرقد امام خمینی (ره) طی دو سال گذشته این مراسم برگزار شده است و  تاکید ریاست هلال احمر بر برپایی این رزمایش در این محل به خاطر چیست؟

وی افزود: مگر در دعای تحویل سال از خداوند  تحول نمی‌خواهیم و حال خوب آرزو نمی‌کنیم
چه حالی بهتر از حال شهدای اسلام وجود دارد؟

وی با اشاره به آماده باش نیرو‌های هلال‌احمر در سراسر کشور، افزود: شما عید و ماه رمضان کنار خاتواده‌های خود نیستید که مردم کشورتان در آسایش باشند.  

دستیار ویژه رئیس جمعیت هلال‌احمر در خاتمه اظهاراتش گفت: اگر امروز هلال احمر همایشی باشکوه و با حضور چشمگیر بین المللی برگزار کرده است به یمن حضور شماست. اگر در سیستان و بلوچستان دوستان و برادران و خواهران ما جانفشانی می‌کنند تا آرامش به خانواده‌های حادثه دیده بازگردد، حتما نزد خداوند اجر صد چندان خواهد داشت.