Friday 29 March 2024| ۱۱: ۲۱ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱
یادگار امام گفت: جا دارد همه با هم این اقدام را محکوم کنیم و دعا کنیم خداوند این شرّ دشمنان را به آنها برگرداند.
سخنان یادگار امام در محکومیت اقدام ترامپ علیه سپاه/ سیل، درد مشترک همه مردم ایران است

یادگار امام، تروریست نامیدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را محکوم کرد و راه مقابله با آن را حفظ وحدت ملی دانست.

به گزارش خبرنگار آستان به نقل از جماران آیت الله سید حسن خمینی بعد ازظهر امروز در ابتدای درس خارج فقه در حرم مطهر امام خمینی، طی سخنانی با نامبارک و وقیحانه خواندن اقدام رییس جمهور امریکا در تروریست نامیدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: نیروی نظامی رسمی و قانونی یک کشور را تروریست نامیدن، نتیجه ی ائتلاف مثلث نامبارک آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی است که در این سالها به واسطه تحول در سران این کشورها نقش تندتر و جدیدی به خود گرفته و متهورانه منطقه را دستخشوش ناآرامی های زیادی کرده و خواهد کرد.  

وی یادآور شد: البته این گونه اقدامات، اولین و آخرین بار نیست که رخ می دهد، اما بیش از هرچیز باید به عوامل بروز این اقدام و عوامل ناکامی آن توجه کنیم.

وی با اشاره به "استقلال سیاسی" به عنوان بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی، افزود:  در فضای داخل کشور تمام اختلافات هنگام رسیدن به این موضوع رنگ می بازد و در این موضوع نیز باید توجه کنیم که بزرگترین مانع در مقابل تحقق اهداف دشمنان، وحدت ملی است.

وی تصریح کرد: ما با توسل به وحدت ملی، عمل به وصیت امام و توجه به سخنان فرمانده کل قوا و درک درست از خواسته عمومی مردم، می توانیم از این هیجانات و دشمنی های زودگذر عبور کنیم.

یادگار امام گفت: جا دارد همه با هم این اقدام را محکوم کنیم و دعا کنیم خداوند این شرّ دشمنان را به آنها برگرداند.

سید حسن خمینی همچنین با اشاره به وقوع سیل در کشور، گفت: این حادثه نیز  وحدت ملی ما را در ابعاد مادی و معنوی می طلبد؛ سیل، درد مشترک همه مردم ایران است که جمعی از برادران و خواهران ما گرفتار آن شده اند.

وی با تأکید بر درس گرفتن از این رخداد برای آینده و با اشاره به زحمات همه دستگاهها در کمک به سیل زدگان، برای آسیب دیدگان طلب صبر کرد و از همه مردم برای کمک به سیل زدگان دعوت کرد.

یادگار امام در ادامه، به منزلت ماه شعبان اشاره کرد و مناجات شعبانیه را از زمره مهمتربن مناجات هایی خواند که در جوامع روایی شیعه وجود دارد.

وی در این زمینه یادآور شد: وقتی از امام می پرسیدند کدام دعا بیش از همه به دل شما می نشیند، ایشان دعای کمیل و مناجات شعبانیه را نام می بردند و از همین رو، در مورد مضامین این دعا بارها سخن گفته اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین