Friday 19 April 2024| ۲۳: ۱۲ - جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷

با حمایت ستاد توسعه فناوری آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری و در قالب امضای تفاهم‌نامه‌ای، رسوخ و بهره برداری از فناوری ها در احیای دریاچه ارومیه اجرایی می شود.

 در بازدید نادرقلی ابراهیمی دبیر ستاد توسعه فناوری آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی از طرح های توسعه فناوری در حاشیه دریاچه ارومیه، موضوع توسعه فناوری های مرتبط، برنامه ها و سیاست های معاونت علمی و فناوری برای رسوخ و بهره برداری از فناوری ها در احیای دریاچه ارومیه مطرح و مقرر شد در قالب امضای تفاهم‌نامه مشترک موارد پیگیری و اقدام شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری آب ، خشکسالی ، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری به همراه رئیس بنیاد نخبگان استان اذربایجان غربی از پایلوت های سپرغان که با حمایت این ستاد در حال انجام است بازدید کرد، طرح‌های معرفی شده از سمت این ستاد برای احیای دریاچه ارومیه در سطح وسیع مورد استفاده و اجرا قرار گرفته است.

طرح اول استقرار گونه‌های شورپسند با فناوری‌های مختلف در سطح فاقد پوشش و طرح دوم تثبیت به وسیله بادشکن چوبی و بادشکن با استفاده از مصالح محلی و ایجاد پوشش گز و تاق و قره داغ در بین آنهاست که طرحی بسیار موفق در کاهش گرد و غبار ارزیابی شده است .

در این بازدید مقرر شد مکانیزه کردن این دو طرح و روش اقتصادی کردن آن با حضور بخش خصوصی در دستور مشترک ستاد و اداره کل منابع طبیعی استان قرار گیرد.

درادامه این بازدید ابراهیمی جلسه ای نیز با پژوهشکده احیای دریاچه ارومیه داشتند و پس از ارائه نقطه نظرات اعضای هیات علمی، موضوع توسعه فناوری های مرتبط، برنامه ها و سیاست های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای رسوخ و بهره برداری از فناوری ها در احیای دریاچه ارومیه مطرح و مقرر شد در قالب امضای تفاهم نامه مشترک موارد پیگیری و اقدام شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین