Thursday 28 March 2024| ۱۷: ۱۷ - پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۱۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰

همه ما هرروز بارها اضطراب را در موقعیت‌های مختلف و با شدت‌های متفاوت تجربه می‌کنیم و نمی‌توانیم انکار کنیم که اضطراب، همراه همیشگی هر فرد سالمی است. اما مشکل، از آنجایی شروع می‌شود که اتفاق‌های طبیعی برای دیگران، ضربان قلبمان را بالا می‌برد یا در موقعیت‌های اضطراب‌آور، این احساس با شدتی کنترل‌نشدنی سراغمان می‌آید.دچار اضطراب شدن به‌معنای بیمار بودن نیست، اما اگر با هر بهانه ساده‌ای اضطراب شدید سر تا پایتان را فرا می‌گیرد و در زندگی طبیعی‌تان اختلال ایجاد می‌کند، بهتر است وضعیت جسمی و روانی‌تان را زیر نظر یک متخصص بررسی کنید. شاید کمبود این ویتامین‌ها در بدنتان، شما را بیش از اندازه با اضطراب درگیر کرده است.

ویتامین A

برخی تحقیقات کمبود سطح ویتامین A یا بتاکاروتن را در افراد مضطرب ثابت کرده‌اند. به گفته این محققان، مصرف میزان کافی این ویتامین، ممکن است به کاهش اضطراب افراد منجر شود. اما یادتان نرود که بدن به میزان خاصی ویتامین A نیاز دارد و زیاده‌روی در دریافت این ویتامین، به اندازه کمبود آن خطرناک است.

ویتامین B

مطلب پیشنهادی
آیا رابطه جنسی قبل از ازدواج ممنوع است؟؟!! (ثبت‌نام رایگان)

آیا رابطه جنسی قبل از ازدواج ممنوع است؟؟!! (ثبت‌نام رایگان)

ویتامین‌های گروه B نقش مهمی در حفظ سلامت روان بازی می‌کند. اگر سطح این ویتامین‌ها در بدنتان پایین باشد، بیشتر دچار اضطراب و افسردگی می‌شوید. محققان می‌گویند دریافت میزان کافی ویتامین B علائم سندرم پیش‌قاعدگی را هم کاهش می‌دهد.

ویتامین D

هیچ متخصصی تردیدی در وابستگی روان به ویتامین D ندارد. با توجه به بررسی‌های انجام شده، کمبود این ویتامین نه تنها پوکی‌استخوان و ضعف عضلانی می‌آورد، بلکه سلامت روان را هم تهدید می‌کند. به گفته محققان، کمبود ویتامین D می‌تواند فرد را به اضطراب مزمن و افسردگی دچار کند.

اسیدهای چرب امگا۳

محققان می‌گویند، رعایت رژیم غذایی سالم و کامل، به کاهش اضطراب و دیگر اختلالات روانی کمک می‌کند. از نظر آن‌ها مصرف میزان کافی غذاهای دریایی، اضافه‌کردن روغن زیتون به غذا یا کمک‌گرفتن از مکمل‌های امگا۳، به پایین آمدن سطح اضطراب کمک می‌کند.

 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین