Friday 29 March 2024| ۱۸: ۲۸ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
مراسم احیای شب نوزدهم در حرم مطهر امام راحل برگزار شد

همزمان با نخستین شب از لیالی قدر، نوای الغوث الغوث با حضور پر شور زائران و مردم ولایی تهران در حرم مطهر امام خمینی (ره) طنین انداز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس امام خمینی(س) حرم مطهر امام خمینی (ره) در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان که مصادف است با سالروز ضربت خوردن مولی الموحدین حضرت علی (ع) رنگ ماتم به خود گرفت و مؤمنان در حرم مطهر به شب زنده داری لیالی قدر و سوگواری برای شهادت نخستین امام شیعیان پرداختند.

برنامه معنوی شب گذشته با حضور بیت شریف امام راحل و اقشار مختلف مردم مانند سنوات گذشته از ساعت ۲۲:۳۰ با سخنرانی حجت الاسلام سید ابراهیم هاشمیان آغاز و مراسم با مداحی حاج احمد شربیانی در ساعت ۲ بامداد به پایان رسید.

دست‌هایی که امشب ملتمسانه به سمت آسمان بلند شد، فضای معنوی خاصی را به حرم مطهر بخشید و هرکس با دلی شکسته و چشمانی اشک بار برای رفع حاجات خود و دیگران، دست نیاز به سوی بی نیاز داشت.

حضور پرشور کودکان و نوجوانانی که با وجود سن کم، همراه خانواده‌های خود به حرم مطهر امام خمینی (ره) آمده بودند تا در آئین احیای نخستین شب از لیالی قدر شرکت کنند و دست‌های خود را همچون پدر و مادرانشان برای استجابت دعا به درگاه الهی بلند کردند، از جلوه‌های خاص این مراسم بود.

حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در این شب قدر، میزبان مومنانی بود که علاوه بر مناطق مختلف پایتخت از سراسر ایران خود را به این مکان مقدس رسانده بودند تا هم صدا با یکدیگر، رو به درگاه خالق خویش، فریاد العفو سر دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین