Thursday 28 March 2024| ۲۳: ۱۸ - پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت: روحانیون حج به دنبال تحول معنوی در زائران باشند
نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت گفت: روحانیون باید با استفاده از موعظه، قول بلیغ و ملامت به دنبال ایجاد تحول معنوی در میان زائران بیت الحرام باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس امام خمینی(س) حجت‌الاسلام سیدعبدالفتاح نواب در همایش روحانیون، معین و معینه های حج ۹۸ در حرم امام خمینی (ره) اظهار داشت: کارگزاران فرهنگی حج تمتع باید از این فرصت ۳۸ تا ۴۲ روزه بدست آمده نهایت استفاده را در جهت ایجاد تحول های معنوی در میان زائران داشته باشند.

وی یادآور شد: روحانیون، معین و معینه های کاروان های حج تمتع باید برنامه ریزی درست و دقیق در جهت پرکردن اوقات فراغت زائران بیت الحرام داشته باشند تا حج پر باری برای شیعیان ایرانی ایجاد شود.

نواب با بیان اینکه لازمه تحول معنوی درمیان زائران ابتدا ایجاد آمادگی در میان آنان است تصریح کرد: کارگزان فرهنگی حج با انگیزه بالا، نیت پاک و کار خالصانه از فرصت بدست آمده مراسم سیاسی عبادی حج به بهترین وجه در جهت تحول اعتقادی زائران استفاده کنند.

وی ادامه داد: همگرایی، برادری و وحدت در میان مسلمانان، آگاهسازی مسلمین، پاسداری از آرمان های شهدا و پرهیز از مسائل وهن مذهبی از دیگر نکاتی است که باید کارگزان فرهنگی حج در طول این سفر به آنها اهتمام ویژه داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در ادامه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص برگزاری نماز جماعت در مساجد مدینه و مکه اشاره کرد و افزود: روحانیون کاروان های ایرانی باید زائران را برای خواندن نماز جماعت در مساجد مکه و مدینه هدایت نمایند حتی اگر از سوی برخی افراد مورد اهانت قرار گیرند.

نواب یادآور شد: سازمان حج و زیارت کشور هماهنگی لازم را جهت جلوگیر از تکرار فاجعه چند سال گذشته مناء انجام داده و هچگونه خطری از این جهت جان زائران ایرانی را تهدید نمی کند.

وی اضافه کرد: امسال طبق سنوات گذشته مراسم برائت از مشرکان با سر دادن شعارهای بر علیه ظالمان و مستکبران عالم، خواند قطعنامه و سخنرانی مانند سال های گذشته از ساعت ۱۰ صبح روز عرفه در صحرای عرفات برگزار خواهد شد.

منبع: آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین