Thursday 28 March 2024| ۲۱: ۰۳ - پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
تجدید میثاق دانش آموزان استثنایی شهر تهران با آرمان های امام راحل

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس امام خمینی(س) مرضیه عزیزی در حاشیه تجدید میثاق دانش آموزان استثنایی شهر تهران با آرمان‌های امام راحل اظهار داشت: اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران هم اکنون در حدود یکهزار و ۸۰۰ نیروی انسانی دارد که نسبت به جمعیت ۶ هزار نفری دانش آموزان آمار کمی است.

وی ادامه داد: طیف گسترده دانش آموزان استثنایی از جمله کم توان ذهنی، ناشنوا، نابینا، اوتیسم و جسمی حرکتی هر کدام نیروی انسانی خاصی را می طلبد که آموزش و توانبخشی را سخت کرده است.

عزیزی با اشاره به اینکه آموزش کودکان استثنایی در هر کدام از موارد معلولیت نیازمند امکانات و تجهیزات نوین است، افزود: بخشی از این تجهیزات باید خریداری و بخشی نیز نوسازی شود که دانش آموزان با کیفیت بهتری تحصیل کنند.

وی بیان کرد: کلاس‌های درس دانش آموزان کم توان ذهنی در حال حاضر نیازمند هوشمند سازی، کلاس‌های درس ناشنوایان نیازمند دستگاه‌های نوین تربیتی و شنیداری، شنوایی شناسی و کلاس های دانش آموزان اوتیسم به شدت نیازمند تجهیزات خاصی است که باید تامین شوند.

معاون اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون ۷۶ مرکز آموزش دولتی، غیر انتفاعی و غیر دولتی در شهر تهران به دانش آموزان استثنایی خدمات رسانی می کنند، تصریح کرد: ۵۸ مدرسه دولتی، چهار مدرسه غیر انتفاعی و ۱۴ مرکز آموزش غیر دولتی در شهر تهران فعال است.

عزیزی ادامه داد: کلانشهر تهران با ۶ هزار دانش آموز استثنایی هم اکنون نیازمند هشت مدرسه جدید به خصوص در حوزه اوتیسم است که باید احداث شود.

وی یادآور شد: تراکم کلاس های درس دانش آموزان اوتیسم و جسمی حرکتی در حال حاضر بین سه تا پنج نفر و دانش آموزان کم توان ذهنی، ناشنوا و نابینا بین ۶ تا ۱۱ نفر است.

عزیزی با تاکید بر اینکه نگرش فرهنگی افراد جامعه نسبت به افراد معلول باید عوض شود، ابراز کرد: این کار نیازمند فرهنگ سازی و اجرای برنامه‌های خاص در جامعه است، عملکرد دستگاه‌های دولتی در مناسب سازی فضاهای عمومی مانند بوستان‌ها و معابر برای معلولان در چند سال اخیر بسیار خوب بوده است.

 جمعی از دانش آموزان استثنایی شهر تهران با حضور در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب و قرائت زیارتنامه و فاتحه به روح آسمانی امام راحل و آرمان‌های بلند ایشان تجدید عهد و پیمان کردند.
منبع: آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین