Friday 19 April 2024| ۱۳: ۳۷ - جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱
مدیر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌ و پرورش: همه روزهای ما عاشورا و تاسوعا است

 سوگواره «احلی من العسل» به یاد نوجوان دشت کربلا حضرت قاسم ابن الحسن (ع)، با حضور ۵ هزار دانش‌آموز در حرم مطهر حضرت امام خمینی (س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس امام خمینی(س)  وزارت آموزش و پرورش، محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل دفتر قرآن عترت و نماز ضمن تسلیت به مناسبت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: سوگواره احلی من العسل هفتمین سال خود را طی می‌کند. ششم محرم به نام قاسم ابن الحسن، شهید کربلا که الگویی برای نوجوانان است نام گذاری شده است.

وی افزود: این مراسم توسط جمعی از عاشقان حضرت امام حسین (ع) و جمعی از فرهنگیان، هیات رزمندگان اسلام، بسیج محلات و صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، سازمان دانش‌آموزی، شهرداری و سازمان اوقاف و خیریه  برگزار شد تا نوجوانان ولایتمداری را تجربه کرده و  با آرمان‌های بزرگ حضرت امام حسین (ع) تجدید میثاق کنند.

مسیب زاده در مورد هدف از برگزاری این سوگواره گفت: کار بزرگی که نوجوان شهید کربلا انجام داد با توجه به شناخت شرایط زمان خود و این‌که وظیفه خودش را برای رهبر زمان خود به انجام رساند، حامل ارزش‌هایی است که با برگزاری چنین مراسمی گرامی داشت آن را دنبال می‌کنیم.

مدیرکل دفتر قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش‌ و پرورش افزود: همه روزهای ما عاشورا و تاسوعا است و باید آیین و ارزش‌های این ماه را گرامی بداریم، اما امروز به صورت نمادین این اتفاق ارزشمند رقم خورد.

وی گفت: این مراسم به دلیل هم‌زمانی با روز شیرخوارگان حسینی که روز جمعه بود، با یک روز تأخیر انجام شد. این مراسم در بیش از ۷۵۰ منطقه آموزش‌وپرورش و در تمامی مراکز استان‌ها دنبال می‌شود.

مسیب زاده ادامه داد: این سوگواره در شهر تهران به‌صورت ویژه در حرم مطهر حضرت امام (ره) و حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار و همه دانش‌آموزان شرکت‌کننده اطعام و پذیرایی شدند. این کار کاملاً هیاتی و در قالب یک گروه منسجم برگزار شد.

مدیرکل دفتر قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش‌ و پرورش در ارتباط با تأثیرگذاری این نوع مراسم‌های نمادین بر دانش‌آموزان و حضور فعال آن‌ها در این مراسم گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب، بر شناخت محورهای توکل، شهادت، جهاد و ارزش‌های اسلامی تأکید شده است. وظیفه‌ داریم شرایط را برای حضور و شناخت هر چه بیشتر آن‌ها در این عرصه فراهم کنیم. برگزاری این نوع مراسم‌ها بهانه‌ای برای تمرین این مهم است.

وی  افزود: ۳۴ هزار هیات مذهبی در مدارس کشور فعال هستند که درواقع این روزها یکی از روزهای پرکارشان است. در ایام تابستان و تعطیلی مدارس، به خاطر باور دینی‌ خود به اینجا آمدند و تجهیز ۵ هزار دانش‌آموز را برای حضور در این مراسم  فراهم کردند.

منبع: آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین