Friday 29 March 2024| ۰۹: ۱۴ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کشور: باید نوع نگاه امام راحل به تعلیم و تربیت نوجوانان را در زندگی خود جاری کنیم

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کشور گفت: 550 هزار دانش آموز به جبهه اعزام شدند و از این تعداد 36 هزار نفر به درجه رفیع شهادت نائل گشتند که هرکدام الگو و سرمشق برای ما هستند.
حضور 550 هزار دانش‌آموز در جنگ تحمیلی/ شهادت 36 هزار «فهمیده» در دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس امام خمینی(س) ، علی صابر ماهانی رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کشور در مراسم تجدید میثاق دانش آموزان بسیجی با امام راحل اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) به نوجوانان عنایت خاصی داشت و بسیاری از دانش آموزان آرزو داشتند در حسینیه جماران به دیدار امام(ره) بیایند.

وی با اشاره به نگاه بلند امام راحل به نوجوانان افزود: امام خمینی(ره) در مورد شهید حسین فهمیده فرمودند: "رهبر ما آن طفل 12 ساله است" که نشان دهنده ابراز علاقه ایشان به نوجوانان و شهدا است.

صابرماهانی با اشاره به حضور دانش آموزان در صحنه های های نبرد دفاع مقدس گفت: 550 هزار دانش آموز به جبهه اعزام شدند و از این تعداد 36 هزار نفر به درجه رفیع شهادت نائل گشتند که هرکدام الگو و سرمشق برای ما هستند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان شهید راه را خوب تشخیص دادند، ادامه داد: اگر خود را تسلیم ولایت و رهبری کنیم می توانیم راه را با تمام مشکلاتی که دارد، بپیماییم و به صبح ظفر برسیم.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی تصریح کرد: امام راحل فرمودند؛ «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» و این درس مهمی بود که ما از ایشان فراگرفتیم و چهل سال در برابر نظام سلطه ایستادگی کردیم.

صابرماهانی یادآور شد: چهل سال پیش، ملت ایران جاسوسان آمریکا را از سفارتخانه بیرون کردند و امروز با محور مقاومت که در منطقه شکل گرفته و با اقتدار کشورهای اسلامی، آمریکا را از منطقه بیرون می‌کنیم.

وی با تأکید براینکه باید راه شهدا را ادامه دهیم، تصریح کرد: باید نوع نگاه امام(ره) به تعلیم و تربیت نوجوانان را در زندگی خودساری و جاری کنیم و درس مقاومت را فرابگیریم.
منبع: آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین