Friday 19 April 2024| ۰۴: ۲۱ - جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
فرمانده نیروی دریایی ارتش: پس از گذشت چهار دهه شاهد پیشرفت‌های انقلاب اسلامی در همه عرصه ها هستیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در روزهای آینده پهپادهای دورپرواز با سقف پرواز بسیار بلند به ناوگان نیروی دریایی ملحق می‌شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس امام خمینی(س)، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل اظهار کرد: مراسم تجدید میثاق، درواقع تجدیدعهد و پیمان با آرمان‌های انقلاب اسلامی است که حضرت امام (ره) بنیان‌گذار این آرمان‌ها و منشور بزرگ انقلاب بودند.

وی افزود: پس از گذشت چهار دهه شاهد پیشرفت‌های انقلاب اسلامی در منطقه و در تمام عرصه‌ها جزو رتبه‌های برتر هستیم.

خانزادی با اشاره به تاریخ نیروی دریایی در دوران انقلاب تصریح کرد: توفیقات و پیشرفت‌های زیادی در طول چهل سال داشتیم و مسائل متعددی را از سر سپردن به این عهد و پیمان می‌توانیم مثال بزنیم که مهم‌ترین آن‌ها حضور با اقتدار در دوران دفاع مقدس بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس با امکانات محدود و با تمام توان خود برای دفاع از مرزهای کشور تلاش کردیم و موفقیت‌های خوبی رقم زدیم.

 وی افزود: هرلحظه که تصمیم بر این باشد که نیروی دریایی بر آب‌های جهان در هر اقیانوسی حضور پیدا کند، امروز این تعهد را می‌دهیم که بااقتدار و با آمادگی بسیار بالا می‌توانیم جلو برویم و آمادگی دریانوردی‌های طولانی راداریم.

خانزادی با اشاره به پیشرفت‌های گوناگون نیروهای مسلح در تمام عرصه‌ها تصریح کرد: امروز وقتی صحبت از ناوشکن‌های کلاس جماران می‌کنیم که هرروز در حال پیشرفت هستند یعنی اینکه می‌توانیم شناوری ۱۳۰۰ تنی را تبدیل به یک جنگ‌افزار تمام‌عیار کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش بیان کرد: در حوزه پهپاد در روزهای آینده شاهد الحاق پرنده‌های دورپرواز با سقف پرواز بسیار بلند خواهیم بود که سطح هدایت ویژه‌ای دارند.

وی ادامه داد: امروز پرنده‌های پهپادی در اختیار داریم که می‌توانند تا ۲۰۰ کیلومتر هدایت برخط داشته باشند که با اضافه شدن پهپاد جدید تمام محدودیت‌های مسافت برداشته می‌شود و این پهپاد می‌تواند بسیار بلندتر از بقیه پهپادها پرواز کند.

خانزادی با بیان اینکه در حوزه موشکی و سایر عرصه‌ها نیز پیشتاز هستیم، گفت: وقتی یک ناو ۱۵۰ نفره به نیروی دریایی ملحق می‌شود باید هزار نفر نیروی انسانی پشتیبانی کنند تا این ناو بتواند کار کند و این هزار نفر شامل نیروهای بهداشت و درمان و مجموعه آماد است که امروز از بابت نیروی انسانی بهداشت و درمان در بهترین وضعیت هستیم و بهترین پزشکان و پرستاران را در اختیارداریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هم‌اکنون ناو جمهوری اسلامی الوند؛ در کانال سوئز و نزدیکی دریای سرخ مستقر است و ناو پشتیبانی بندرعباس به‌منظور مقابله با تروریست دریایی و راهزنان دریایی مشغول اسکورت کشتی‌های تجاری و نفت‌کش ایران در آن منطقه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برخلاف تصور بسیاری افراد، در ماه‌های گذشته به جامعه دریانوردی جهان ثابت شد که خلیج‌فارس از امن‌ترین دریاهای جهان است و دریای سرخ ناامن است که باید توجه و تمرکز نیروهای امنیتی به دریای سرخ باشد‌.
منبع: آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین