Friday 29 March 2024| ۱۴: ۳۱ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵
مراسم وداع با یاران شهید سردار قاسم سلیمانی در حرم امام خمینی (ره) برگزار شد

به گزارش خبرگار پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس امام خمینی(س)، مراسم وداع با ۲ تن از شهیدان مقاومت و یاران حاج قاسم سلیمانی بامداد سه شنبه با حضور پرشور خانواده‌های معظم شهدا ‌و جمعی از مردم ولایت مدار تهران در حرم بنیانگذار کبیر انقلاب برگزار شد.

مراسم وداع با شهیدان «وحید زمانی نیا» از محافظان و «مصطفی محمد میرزایی» از مدافعان حرم تحت امر شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور  بیت امام راحل و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این مراسم معنوی ضمن قرائت قرآن، مداحی و  سینه زنی پیکرهای مطهر این شهیدان به گرد حرم مضجع امام خمینی (ره) طواف داده شد.

مردم خداجوی تهران در این مراسم معنوی از مجاهدت و پاسداری این شهیدان گرانقدر تجلیل و با پیکرهایشان با سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست»وداع کردند.

شهید وحید زمانی‌نیا ۲۷ ساله از محافظان حاج قاسم سلیمانی و اهل شهرری بود که همراه او روز ۱۳ دی ماه در عملیات تروریستی امریکا در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

شهید مصطفی محمدمیرزایی ۳۸ ساله اهل شهرری از نیروهای تحت امر حاج قاسم سلیمانی بود و صبح جمعه ۱۳ دی ماه ۹۸ در  عراق به شهادت رسید.

مراسم تشییع پیکر مطهر شهیدان «وحید زمانی نیا» و «مصطفی محمد میرزایی» فردا سه شنبه ۹ صبح از مقابل ستاد فرماندهی سپاه سیدالشهدای استان تهران واقع در بلوار امام حسین(ع) شهرری آغاز شده  و پس از عبور از بلوار امام حسین(ع)، خیابان فداییان اسلام و میدان اصلی شهرری وارد حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) خواهد شد.

پیکر مطهر این  شهیدان والا مقام پس از اقامه نماز و طواف گرد مضجع حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و امام‌زادگان مدفون در این آستان برای خاکسپاری به قطعه ۵۳ گلزار شهدای بهشت زهرا(س) انتقال خواهد یافت.

 بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین