Friday 19 April 2024| ۱۸: ۴۴ - جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
طونی الحاج: شخصیت امام خمینی الهام بخش قدرتی برای دهه های آینده خواهد بود
رئیس سابق دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لبنان شعبه الفنار با بیان اینکه سخنان جاودانی امام خمینی در وصیت نامه خویش، چراغی برای هدایت راه تمام عاشقان حقیقت و آزادی در تمام جهان شده است تاکید کرد: شخصیت امام خمینی الهام بخش قدرتی برای دهه های آینده خواهد بود.

به گزارش آستان، طونی الحاج رئیس سابق دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لبنان شعبه الفنار با اشاره به خاطره ای از دیدار خود با امام خمینی (ره) گفت: برای نخستین بار بود که به ایران دعوت شده بودم و به دیدار امام خمینی رحمت الله رفتیم، وارد حسینیه ای که به منزل ایشان چسبیده بود رفتیم، زمانی که به حسینیه و خانه می نگریستی می دیدی که مکانی بسیار ساده و به دور از هرگونه آرایش و امور زوال پذیر بود. با خود می گفتیم که آیا می توانیم این مرد بزرگی که جهان را فرا گرفته و مشغول خود کرده ببینیم؟

وی افزود: وارد حسینیه که می‌شوی، زهد و تواضع را در آن می بینی، علم را می بینی، نگاه تیزبینانه و محبت و لبخند را می بینی، همیشه در سفرهای متعددی که به ایران داشتم و با دوستان ایرانی خود روبرو می شدم با خود می گفتم که این صفات نیکو برای ملت ایران یکی از صفات فرهنگی بزرگ به شمار می‌رود، صفاتی ایمانی و زیبا، صفاتی که از ملتی باهوش، متمدن و دارای جایگاه بالایی از زهد و درستکاری صادر می شود. از آنجا که خود مدتهای طولانی استاد زبان فارسی هستم اگر به ادبیات فارسی بنگری خواهی گفت که من ادبیات فارسی و زیبایی ها و شفافیت و لطافت آن را می بینم، نوشته جات زیبای ایرانی را می بینم.

رئیس سابق دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لبنان شعبه الفنار بیان کرد:این باعث شد تا این سفرم به این پرسش ها پاسخ دهد، دریافتم که ملت چه در نوشته‌های ادبی، فرهنگی و جهانی و اجتماعی خود و چه در امور دیگر تلاش می کند تا خود را شبیه این شخصیت بزرگ کند؛ زمانی که در سخنرانی او حاضر بودیم و نگاه او ما را از علم و نور و فرهنگ پر ساخته بود.

وی ادامه داد: انسان‌های بزرگ با دیگر انسانها تفاوت دارند و با رفتن بدنهایشان از این دنیای فانی برکات آنها از بین نمی‌رود و در رأس این بزرگان جناب امام خمینی رحمت الله علیه است؛ خیر و برکت او که زندگی‌اش سرشار از خیر و برکات برای تمام انسانیت و تمام مستضعفان جهان بود پس از رحلتشان ادامه یافت حتی تاکنون دولتی اسلامی که در ایران برپا کرد همچنان استوار و سربلند در برابر طوفان‌هایی که از هر طرف می وزد ایستاده است.

الحاج در پایان بیان کرد: سخنان جاودانی که در وصیت نامه ایشان آمده، چراغی برای هدایت راه تمام عاشقان حقیقت و آزادی در تمام جهان شده است؛ امام خمینی تاریخ ساز شده است؛ شخصیت امام خمینی الهام بخش قدرتی برای دهه های آینده خواهد بود؛ برای این شخصیت این گونه تقدیر شده بود که چه زنده و چه مرده تاریخ ساز باشد.
منبع: آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین