Thursday 28 March 2024| ۲۲: ۰۶ - پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
خامه‌یار: دوستداران امام راحل با حالتی از غبطه و آرزو از آن دیدار با ایشان یاد می‌کنند
رایزن فرهنگی ایران در لبنان گفت: دوستداران امام با حالتی از غبطه و آرزو از آن دیدار با ایشان یاد می‌کنند.

به گزارش آستان،  عباس خامه‌یار، رایزن فرهنگی ایران در لبنان با اشاره به دیدار با امام خمینی (ره) و الهام و آرامش گرفتن از ایشان گفت: این حالتی بود که برای همه کسانی که به دیدار امام خمینی می‌رفتند، رخ می‌داد. شاید از این بُعد که نگاه کردن به چهره انسان عارف عبادت به شمار می‌رود و شاید این فیضی بود از تجلی آن مکانی که هر کسی توفیق دریافت پرتویی از آن را به دست می‌آورد، از نور وجود امام شمّه‌ای را بازگو می‌کرد. آن دیدارها، در وهله نخست حادثه‌ای تاریخی و جاودان در خاطره قهرمانان می ساخت و سپس در گذر زمان.. دوستداران ایشان با حالتی از غبطه و آرزو از آن یاد می‌کنند که ای کاش ما نیز از جمله آنها بودیم؛ از جمله کسانی که امام در چهره آنها نظر افکنده و به قلب لبریز از عشقشان لبخند زده است.

وی افزود: بارها توفیق دیدار امام را از نزدیک در شهرهای قم و تهران داشتم، و آن احساس معنوی سرشاری که موجی از اشک شوق و خوشحالی را ایجاد می کند، دریافت نمودم.

رایزن فرهنگی ایران در لبنان بیان کرد: در سی و یکمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(قدس)، گوش جان را می‌سپاریم به هر آن که به محضر نور رسید، و عرفان و عشق و گذشت را از وی دریافت کرد، و به هر کسی لحظاتی را از نزدیک در کنارش درک نمود و آن طنین زیبا را شنید و تحت تأثیرش قرار گرفت.. آیا این گونه نیست که گفته شده: زبان عارف به مفاهیم الهی باز می‌شود؟ آیا همان آفریدگار نیست که به عرفا می‌آموزد چگونه سخن بگویند؟
وی ادامه داد: بر گوش ما خوش آید که در محضر شما بزرگان، لحظات گرانقدر شما مریدان را که در محضر مرادتان حضور یافتید، را بشنود! تردیدی نیست که‌ آن لحظات، لحظه وصال مرید با معشوق عارفش بوده، لحظاتی که هرگز فراموش نخواهید کرد و تأثیر عمیق آن در اندیشه و زندگی شما از بین نخواهد رفت.
منبع: آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین