Friday 19 April 2024| ۱۷: ۵۷ - جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
نماینده ولی فقیه در استان همدان: باید آرمان های امام راحل  را به نسل چهارم و پنجم انقلاب انتقال داد
  نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: امام خمینی(ره) شخصیتی بی نظیر در عصر حاضر بوده که باید آرمان ها و موازین این شخصیت والا مقام را در طول سال تبیین کرد و به نسل نوجوان و جوان به ویژه نسل چهارم و پنجم انقلاب انتقال داد.

به گزارش آستان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی  اظهار کرد:مهذب بودن و معنویت از جمله ویژگی های برجسته شخصیت امام راحل به شمار می رفت و در برهه ای که کسی جرأت حرف زدن از انقلاب نداشت در  دوران خفقان امام(ره) فریاد استکبارستیزی زده و برابر شاه و استکبار جهانی قیام کردند و با شجاعت تمام به پاخاست.

وی با بیان اینکه امروز اگر در سال ۹۸ و ۹۹ کشور ایران اسلامی پایگاه های الاسد آمریکا را در عراق بمباران می کند نشأت گرفته از شجاعت و استکبار ستیزی امام راحل است،افزود: امام خمینی(ره) شاکله عرفانی داشتند و از دولت های جهانی نمی ترسیدند و در معنویت، عرفان، اخلاق و تهذیب به کمال رسیده بودند.

شعبانی موثقی با تأکید بر اینکه نیازمند بازگشت به سخنان و آرمان های امام(ره) هستیم و جامعه دوباره باید وصیتنامه امام راحل را مطالعه کند، تصریح کرد:هر جا که به سخنان امام (ره) عمل کردیم، همواره پیشرفت داشته ایم و باید با انقلابی گری نسبت به حل مشکلات اقدام کنیم و میدان انقلابی گری حرکت در مسیر امام و رهبری است.

وی با بیان اینکه کسی که در راه امام(ره) گام بردارد انقلابی گری است، خاطرنشان کرد: زمانی که انقلاب کردیم به گمان برخی انقلاب تمام شد و انقلابی نماند در حالیکه انقلابی گری در تمام صحنه ها باید همواره تداوم داشته باشد و این امر مهم تنها مختص به زمان انقلاب نبوده است.
امام جمعه همدان با اشاره اینکه در دوران کرونا در پیشگیری و کنترل این بیماری کشور ایران اسلامی در بین تمامی کشورهای جهان موفق عمل کرد و در این راستا حرف برای گفتن دارد،افزود:این موفقیت مرهون انقلابی گری وجهادی عمل کردن مسئولان با همراهی و وحدت مردم بود که موجب موفقیت ایران در بحث کنترل و پیشگیری کرونا شد.

شعبانی موثقی  گدر ادامه اظهار کرد:امروز در مقابل آمریکا با استقامت تمام ایستادگی کرده ایم و این شهامت ایستادگی، روحیه مقاومت و اصل بودن مردم در نظام و ما می توانیم را امام راحل به ما یاد داده است .

وی خاطرنشان کرد:تمام تحولاتی که امام راحل ایجاد کردند به خاطر داشتن معنویت و حکمت ایشان بود و امام(ره) با حکمت خود می دانستند که آمریکا طبل تو خالی است و حقیقت قدرت غربی ها چیست.

امام جمعه همدان در ادامه گفت:اگر امام راحل مطرح کردند  آمریکا رو به افول است، این فرمایش ایشان دارای پشتوانه بود و به واسطه اتصال ایشان به معنویت و صداقت و شهامت چنین فرمایشی را می کردند و حرف هایشان را در این رابطه باید جدی گرفت.

شعبانی موثقی در ادامه با اشاره به آغاز فعالیت مجلس یازدهم تصریح کرد:در مجلس دهم مجلس کارآمدی نداشتیم و مجلس دهم ضعیف عمل کردکه انتظار است مجلس یازدهم به وظایف خود به خوبی عمل کرده و از فر صت پیش آمده مجلس برای عمل به موازین امام راحل به عنوان پشتوانه استفاده کند.

وی با تأکید بر اینکه از مجلس انتظار معجزه نداریم،افزود:انتظار است مجلس یازدهم نسبت به حل مشکلات مردم و جامعه حرکت جهادی،تلاش و مجاهدت داشته و در مسیر امام راحل و توجه به مردم و فرهنگ حرکت کند.

شعبانی موثقی با اشاره به اینکه مجلس متولی نظارت است و از نقش موثری در تحقق شعار جهش تولید دارد، گفت:مجلس باید شعار جهش تولید را محقق کرده و چرخ اقتصاد کشور را به حرکت درآورد ونمایندگان مجلس همواره در میان مردم باشند.

وی با اشاره به قوانین دست و پا گیر در رابطه با موانع تولید  افزود:مجلس باید با تصویب قوانین این موانع دست و پا گیر را برداشته و موجب تحقق شعار سال شود.

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد:کشور ایران دارای ظرفیت های غنی فراوان چون نیروی جوان،ظرفیت منطقه ای،جغرافیایی و ...بوده که با این ظرفیت ها به همت مردم ومسئولان در کنار یکدیگر همواره خواهد توانست در دنیا خوش بدرخشد.

فرماندار شهرستان اسدآباد نیز به خبرنگار ایسنا گفت: امام خمینی(ره) ابرمرد تاریخ معاصر ایران اسلامی بود و تبیین   ابعاد شخصیت ممتاز ایشان به جامعه به ویژه نسل جوان به عنوان یک رسالت عمومی و اصلی ضروری است.

 مجید درویشی اظهار کرد: امام خمینی(ره) سرمایه بزرگی است که باید از این سرمایه به خوبی استفاده کرد چراکه جامعه امروز ما نیازمندی بیشتری به این چهره ماندگار و شخصیت ممتاز دارد.
وی افزود:نظام جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام راحل بر پایه دو اصل مقبولیت مردمی و مشروعیت الهی زمینه را برای موفقیت، سربلندی، عزت و اقتدار کشور مهیا کرد و امروز نیز با وجود همه دسیسه ها، فشارها و تحریم های دشمنان نام بلند ایران هر روز درخشش بیشتری می گیرد.

وی اخلاق،شخصیت و رفتار امام خمینی (ره) را در جهان اسلام کنونی بی نظیر دانست و تصریح کرد: شخصیتی که با شجاعت ابرقدرت جهان را شیطان بزرگ یاد کرده و از مملکت خود طرد کند تاریخ این گونه اسطوره شهامت را کمتر سراغ داشته و به خود دیده است.

درویشی یادآوور شد:امام راحل یک مرجع بزرگ دینی، سیاستمدار و عارفی بزرگ بود که در تاریخ بی نظیر است و گرامیداشت ارزش های انقلاب اسلامی به جهانیان ثابت می کند که این انقلاب با حضور مردم همچنان در تمامی عرصه ها موفق و پیشرو خواهد بود.

وی با بیان اینکه این نظام مقدس و انقلاب از برکت امام خمینی(ره) و خون شهدا است، افزود: شناخت و حراست از دستاوردهای امام(ره) و وفاداری به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی وظیفه همگانی است.
منبع: آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین