Thursday 28 March 2024| ۱۷: ۳۲ - پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸

استاد حوزه و دانشگاه : شخصیت امام خمینی(ره) در جامعه امروزی تبیین شود

  استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این‌که امام راحل دارای یک شخصیت ذوابعاد بودند که باید از جنبه‌های مختلف در جامعه امروزی تبیین شود، گفت: بعد از حضرات معصومین(ع)، انسان‌های انگشت‌شماری همانند امام راحل وجود داشته‌اند که نگاهی همه جانبه نسبت به مسایل دینی داشته باشند.

به گزارش آستان، حجت‌الاسلام جلیل جلیلی با اشاره به ویژگی‌های بعد فردی امام خمینی(ره)، بیان کرد: شخصیت‌هایی که از بالاترین درجه تقوا برخوردارند اصطلاحا تحت عنوان "تالی تلو معصوم " شناخته می‌شوند.

وی با بیان این‌که امام خمینی(ره) خدامحور بودند و چون ایمانشان کامل بود، ایمان در رفتار و سخنانشان نمود داشت، افزود: باوجود این‌که در اوایل انقلاب، کشورمان آنگونه که باید از نظر تجهیزات، زیرساخت‌ها و... در مقابل استکبار قوی نبود، اما حضرت امام(ره) به واسطه خداباوری عمیق خود می‌گفتند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی با تاکید بر این‌که امام خمینی(ره) وابسته و دلبسته دنیا نبودند، گفت: این موضوع درس بزرگی است، چراکه وابستگی و دلبستگی به دنیا مانع کمال انسانی است و ۱۰ سال رهبری حضرت امام راحل نیز هیچ تفاوتی در سبک زندگی‌شان با سال‌های قبل آن وجود نداشت، چراکه روحشان وابسته به دنیا نبود.

بعد از اهل بیت(ع)، هیچ کس در جهان اسلام به اندازه امام راحل منشا اثرات نبود
امام جمعه سردرود با اشاره به خدمات امام راحل برای جهان اسلام، بیان کرد: بعد از اهل بیت(ع)، هیچ کس در جهان اسلام به اندازه امام راحل منشا اثرات نبود؛ امام راحل با مجاهدت‌های خود به نوعی یک حاکمیت طاغوتی را به حاکمیت الهی تبدیل کردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: کادرسازی یکی از عوامل موفقیت در مدیریت است و امام راحل به نحو احسن پیش از پیروزی انقلاب این کار را انجام داده و شخصیت‌هایی چون شهید بهشتی، شهید مطهری و... را تربیت کرده بوندد. سرآمد تمامی خدمات امام راحل به جهان اسلام، احیای حکومت اسلامی بود.

وی بیان کرد: بعد از دوران معصومین(ع) هیچ حکومتی در چارچوپ اسلام تاسیس نشده بود، البته مدعیانی بودند اما حکومتی که قوانین و... بر اساس اسلام باشد تا قبل از سال ۵۷ تاسیس نشده بود که با پیروزی انقلاب اسلامی این امر اتفاق افتاد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین