Thursday 18 April 2024| ۱۵: ۰۹ - پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲

نماینده ولی فقیه در گیلان: هدف امام خمینی(ره) اشاعه فرهنگ اسلام بود

نماینده ولی فقیه در گیلان، توسعه اسلام و قدرت امت اسلامی و اشاعه فرهنگ اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) را دومین هدف امام دانست و خاطرنشان کرد: امروز اندیشه امام و اندیشه ملت ایران در سایه اسلام ناب محمدی(ص) شگل گرفته است.

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان با تاکید بر لزوم آشنایی نسل جوان و نوجوان با اندیشه های امام خمینی(ره)، اظهار کرد: نهضت امام خمینی(ره) که از سال ۱۳۴۲ آغاز شد سه هدف اساسی را دنبال می کرد.

به گزارش آستان، وی نخستین هدف نهضت امام خمینی(ره) را سقوط رژیم شاهنشاهی در ایران دانست و افزود: امام به عنوان یک مرجع دینی دوران فقاهت و معرفت و عرفان و سیاست را در حوزه علمیه طی کرده و خودسازی و تهذیب را سرلوحه خویش قرار داده بود. در واقع امام با خودسازی و تهذیب توانست این نهضت عظیم را که نمونه آن جز در تاریخ انبیای الهی مشاهده نشده، رهبری کند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه شاگردان تربین یافته در مکتب امام او را در این مسیر بزرگ همراهی کردند، گفت: امام خمینی(ره) همه سختی ها و ناملایماتی را که در این مسیر برایش ایجاد شد را به جان خرید تا بتواند به اهداف بلندش دست پیدا کند.

آیت الله فلاحتی قیام ۱۵ خرداد را نقطه آغاز حرکت انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: بنا به تعبیر معمار کبیر انقلاب، قیام ۱۵ خرداد اسطوره قدرت رژیم ستمشاهی را در هم شکست.

سرزمین ایران که مورد توجه انبیای تاریخ بشر بود، در دست شاهان نالایق قرار داشت و مردم حت ذلت و تحقیر بودند لذا امام در گام نخست طومار حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی ایران به ویژه رژیم منحط و فاسد و وابسته پهلوی را برچید و خدا به او کمک کرد.

وی کار کردن برای رضای خدا را موجب پیروزی و موفقیت دانست و یادآور شد: تجربه ۴۱ ساله انقلاب اسلامی به ما نشان داد که همه دشمنان داخلی و خارجی با همه امکانات مالی و نیروی انسانی خود نیز نتوانستند راه امام را از مسیر الهی خویش منحرف کنند لذا اگر مسئولان در نظام اسلامی رضای خدا را در نظر بگیرند و از هوی و هوس نفسانی پرهیز کنند، هدایت خداوند شامل حال آنان خواهد شد.


منبع: آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین