Saturday 20 April 2024| ۰۲: ۱۸ - شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۸
سردار سلامی:  امام راحل فضای تیره جاهلیت و برده‌داری مدرن را از جامعه زدود

فرمانده کل سپاه گفت: دفاع مقدس ما سرشار از شگفتی‌های بی نظیر است و حماسه هی تکرارناپذیر که صرفاً مختص به این بخش از تاریخ است و معتقدم دفاع مقدس انبساطی از عاشورا است.

به گزارش آستان،  سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: وقتی از دفاع مقدس ملت عزیز ایران صحبت می‌کنیم حتماً کلاممان را با ذکر یک نام شریف و مبارک آغاز می‌کنیم و آن کسی است که به گردن همه امت اسلام، حق حیات، آزادگی، کرامت، شرافت، حریت و استقلال دارد و آن امام راحل عظیم الشان ما هست که جلوه‌ای از زیبایی‌های عالم است؛ امام فضای تیره جاهلیت و برده‌داری مدرن را از جامعه ما به در کرد و نه فقط در افق ایران بلکه در افق همه عالم طلوع کرد.

وی با بیان اینکه ما می‌توانیم امام راحل را به کوه تشبیه کنیم وقتی که مقاوم در برابر قدرت‌های بزرگ ایستاد، تاکید کرد: امام کسی بود که بی اعتنایی به قدرت‌ها را به ما نشان داد و نشان داد که قدرت‌هایی مانند آمریکا و شوروی و دیگر قدرت‌ها هیچ جایی در دنیا ندارند و وقتی گفت آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، دیدیم که هیچ غلطی نتوانست بکند. شهدا ستارگان راهنمای راه هستند و از همه آرزوهای خود چشم پوشی کردند تا این ملت به آرزوهای خود برسد و امروز جهان ثمرات و نشانه‌های قد کشیدن شجره‌های مبارک انقلاب را درک می‌کند.

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه در بین این ستارگان درخشان، یک چهره به خوبی می‌درخشد و او سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است، گفت: او مردی بود که ۴۱ سال لباس جهاد را از تن به در نکرد و شمشیر را زمین نگذاشت و بیرق جهاد را برافراشته نگه داشت و هیچ آرزویی جز عزت مسلمانان نداشت.

فرمانده کل سپاه افزود: فدا شدن منش شهید سلیمانی بود و تکیه کلام این جوانمرد «فدای شما بشوم» بود و ناجوانمردانه به شهادت رسید. ایران و جهان اسلام هیچگاه خاطرات ماندگار مجاهدت‌های این مرد را فراموش نمی‌کند؛ دفاع مقدس ما سرشار از حماسه‌های بی‌نظیر است و انبساطی از عاشورا است. چون اصحاب امام ما همان اهداف امام حسین را دنبال می‌کردند. انقلاب ما جلوه جدیدی از قدرت در جهان بود که قرار بود موازنه قوا را به هم بزند و جنگ اولین واکنش ابرقدرت‌ها به این زلزله سیاسی که می‌توانست اضلاع قدرت در جهان را تغییر دهد، بود.
منبع: آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین