Friday 29 March 2024| ۰۶: ۰۶ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
 امام جمعه آرادان: نقش امام خمینی(ره) در پیروزی رزمندگان اسلام برای جوانان بیان شود

 امام جمعه آرادان با بیان اینکه پیروزی ما در دفاع مقدس چندین عامل داشت که یکی از آن‌ها درایت و قاطعیت امام(ره) بود، گفت: نقش ایشان در پیروزی بزرگ ملت ایران، برای جوانان تبیین شود. 

به گزارش آستان، حجت‌الاسلام جلیل شریفی نیا ابراز داشت: معظم‌له تحلیل راهبردی روشنگرانه‌ای در این باره داشتند که از محورهای مهم صحبت‌هایش ایشان می‌توان به تبیین و تشریح عظمت دفاع مقدس در برابر جریان تحریف کمک کرد.

وی با بیان اینکه دشمنان و مزدوران داخلی شأن همه چیز انقلاب را می‌خواهند تحریف کنند، افزود: این موضوع در سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز مشاهده می‌شد که برخی می‌خواهند بگویند برخی اقدامات در دوران دفاع مقدس اشتباه بوده است اما ایشان فرمودند که همه آنچه در دوران دفاع مقدس رخ داد مدبرانه بود حتی در قطعنامه ۵۹۸.حقایق بیان شود.

امام جمعه آرادان با بیان اینکه می‌بایست حقایق را به جوانان منتقل کرد، ابراز داشت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند، درست است که امام راحل (ره) از پذیرش قطعنامه به مثابه نوشیدن جام زهر یاد کردند اما همان هم مدبرانه بوده است و معظم له فرمود اگر عاقلانه نبود، امام خمینی (ره) این قطعنامه را نمی‌پذیرفتند لذا باید حقایق را به مردم گفت.

شریفی نیا با بیان اینکه همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند باید حماسه دفاع مقدس به نسل جوان جامعه منتقل شود، گفت: امروز در کتاب‌های درسی‌مان چه میزان درباره دفاع مقدس صحبت شده است؟ چه میزان به دفاع مقدس پرداخته می‌شود؟ حتی شنیده شد درس حسین فهمیده را نیز در کتاب‌ها یا برداشته و یا آن را تحریف و کوتاه کرده‌اند لیکن باید در این زمینه هشدار داد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اجرای مخفیانه سند ۲۰۳۰ هشدار داده‌اند و لذا باید آن را جدی گرفت، بیان داشت: حذف قرآن از کتاب درسی نمونه‌های این موضوع است اما مردم ما می‌دانند که سند ۲۰۳۰ به مثابه کادرسازی و تربیت سرباز برای غرب است و طرفداران آن البته کار به جایی نمی‌برند، امروز همه ما بر قایق انقلاب سوار هستیم که بر روی امواج خون‌های شهدا در حال حرکت است و همانطور که آن جنایتکاران اوایل انقلاب در این خون غرق شدند، از این پس نیز هر کس در هر لباس و مقامی بخواهد خیانت کند، رسوا و غرق می‌شود.

امام جمعه آرادان با بیان اینکه نباید گذاشت تا دفاع مقدس تحریف شود، ابراز کرد: به برکت خون شهدا، رزمندگان و ایثارگران ما در چشم مردم روز به روز بزرگ‌تر و عزتمندی و افتخار دوران دفاع مقدس بیشتر و بیشتر می‌شود.

شریفی نیا درباره تبیین و چرایی دفاع مقدس برای نسل جوان و جامعه امروز، توضیح داد: هدف جنگ افروزان برای حمله به ایران درهم کوبیدن انقلاب و همچنین انتقام استکبار از پیروزی انقلاب اسلامی بود لذا استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا دست غارتگر خود را قطع شده می‌دیدند و لذا در صدد انتقام برآمدند.

وی گفت: امکانات، تانک‌ها و هواپیماهای ما و حتی ناوهای ما در مقایسه با تجهیزات مشابه عراق، غیر قابل مقایسه بود و حتی سیم‌خاردار باید وارد می‌کردیم اما امروز می‌توانیم موشک هم صادر کنیم.

امام جمعه آرادان با طرح این پرسش که چرا دشمنان ملت ایران ناکام شدند، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان خود از نقش امام خمینی (ره) به عنوان یکی از عوامل ناکامی دشمنان در هشت سال دفاع مقدس می‌داند و این در حالی است که ما هنوز نتوانسته‌ایم اهمیت حضور امام را درک کنیم، ایشان حجم واقعی کار را در جنگ شناختند و همان ابتدا با بصیرت مثال‌زدنی تشخیص اساسی و حیاتی دادند که این جنگ، جنگ صدام نیست بلکه او یک عنصر مفلوک محسوب می‌شود و ما با قدرت‌های بزرگ روبرو هستیم.

شریفی نیا با اشاره به اینکه پیروزی ما و شکست دشمنان یکی از بزرگترین دستاوردهای دفاع مقدس است که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به آن اشاره کرده و فرمودند در دو قرن اخیر هرگاه جنگی علیه ایران رخ داد حتماً ما بخشی از کشور را از دست داده یا شکست خوردیم، بیان کرد: در دوران دفاع مقدس اینگونه نشد و این یک دستاورد اساسی برای ایران اسلامی در برابر استکبار جهانی بود.

وی با بیان اینکه صداقت و معصومیت در بیان و کلام امام خمینی (ره) باعث شده بود که رزمندگان جان خود را به دست بگیرند، تاکید کرد: ایشان گاهی دستوراتی می‌دادند که مسئولان ما فکر می‌کردند زمینه برای انجام آن‌ها فراهم نیست، مانند حصر آبادان و خرمشهر اما شاهد بودیم که قاطعیت، دیدگاه الهی، کلام و فرمان امام چگونگی معجزه‌وار به دست رزمندگان ما عمل می‌کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین