Wednesday 24 April 2024| ۱۰: ۴۲ - چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
رئیس جمعیت بانوان فرهیخته کشور: امام خمینی (ره) شخصیت زن مسلمان را احیا کرد

 رئیس جمعیت بانوان فرهیخته کشور تاکید کرد: امام خمینی (ره) هوشیارانه، نقش زن را در ابتذال جامعه و خودباختگی جوامع اسلامی درک و شخصیت زن مسلمان را در برابر این دسیسه‌چینی زیرکانه احیا کرد. 
به گزارش آستان، نسرین پیر سمساری  اظهار کرد: امام (ره) در چارچوب جهان‌ بینی توحیدی و مقام انسانی زن که خلیفةالله و صاحب کرامت و معنویت است، جایگاه و نقش زن در اجتماع را تبیین کرد.
وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) نگاه مترقی و نگرش نوینی از نقش زنان در جامعه تبیین کرد، گفت: ایشان جایگاه واقعی زنان را در جامعه احیا کردند.
وی با بیان اینکه امام راحل، به نقش و جایگاه زن در جامعه اهمیت فراوانی می‌دادند، گفت؛ سیمای زن در اسلام، عرصه‌های حضور زنان در اجتماع، تحول جایگاه زن با وقوع انقلاب اسلامی و همچنین نقش زنان در بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه، برخاسته از تفکر غنی و توانمند امام (ره) است.
رئیس جمعیت بانوان فرهیخته کشور اضافه کرد: شخصیت زن در دوران حکومت پهلوی، همچون عصر جاهلیت، در زیر چرخ‌های بی‌عدالتی و تبعیض خرد می‌شد و زن، بازیچه و کرامت و شخصیت واقعی او در مسلخ فلسفه مادی غرب، قربانی شده بود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت حجاب در رشد کرامت زنان، حضرت امام (ره) نهضت رضا خانی را که به تقلید از فرهنگ غرب در ایران اجرا شد، الگوبرداری از پوشش زنان اروپایی و مایه ننگ کشورهای اسلامی می‌دانست.
وی افزود: امام (ره) زن را نه مظهر فریب و بازیچگی، بلکه مبدأ خیرات و سعادت می‌دانست و می‌خواست از وجود زن در ارتقا و تعالی جامعه استفاده کند، او را موجودی بس باکرامت و عظمت می‌دید که سعادت و شقاوت جامعه تا حد زیادی به دست او است.
پیر سمساری ادامه داد: امام خمینی (ره) حجاب را موجب حفظ شخصیت زن، پیشرفت جامعه و دور ماندن آن از ابتذال دانسته و بر این باور بود که ارزش‌های والای انسانی با حفظ حجاب محفوظ می‌ماند و معیارهای معنوی در جامعه سیر صعودی به خود می‌گیرد.
وی با اشاره به فرمایشات امام راحل گفت: نقش زنان همواره در انقلاب تعیین‌کننده بوده است.
وی متذکر شد: امام خمینی‌ (ره) معتقد بودند که دامان زنان مسلمان مدرسه‌ای است که در آن باید جوانان بزرگ تربیت شوند و بر این اساس زنان تحصیل کرده در رشته‌های مختلف، مربیان، دبیران و معلمان کاردان و باتقوا امروز و فردای ایران عزیز ما را تأمین کنند.
این مدرس حوزه و دانشگاه تأکید کرد: در هشت سال دفاع مقدس نیز مادران با تربیت و تشویق فرزندان خود برای جهاد در راه خدا و دفاع از آرمان امام و انقلاب صفحات زرینی را در تاریخ انقلاب ثبت کردند و خودشان نیز پیشتازتر از فرزندان و همسران در دفاع از انقلاب اسلامی ایران سر از پا نشناختند.
وی در خاتمه تصریح کرد: امام خمینی (ره) نگرش نوینی را از نقش زنان در جامعه تبیین کرد.
منبع: آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین