Saturday 20 April 2024| ۰۳: ۳۳ - شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
خواهر شهید فهمیده: عشق شهید فهمیده به امام راحل حماسه آفرید

فرشته فهمیده با اشاره به فعالیت‌های انقلابی شهید فهمیده پیش از انقلاب اسلامی اظهار کرد: هر دو برادرم محمدحسین و داوود از ابتدای شکل‌گیری قیام علیه رژیم پهلوی به همراه پدرم در فعالیت‌های انقلابی حضور داشتند، محمدحسین در این بین علاقه بسیار زیادی به امام خمینی (ره) داشت و همواره می‌گفت دوست دارم هر زمانی که آقا دستوری می‌دهند نخستین کسی باشم که به آن لبیک می‌گویم.

به گزارش آستان، وی بیان کرد: با وجود اینکه سن کمی داشت اما همیشه نوارهای سخنرانی امام راحل را گوش می‌داد و به دقت پیاده می‌کرد و این اعلامیه‌ها را در قم پخش می‌کرد، با رفتن خانواده ما به کرج فعالیت‌های انقلابی وی تغییر کرد و بیشتر سعی بر مشارکت دادن هم‌سالان خود در فعالیت‌های انقلابی داشت.


خواهر شهید فهمیده با بیان اینکه شهید در تسخیر لانه جاسوسی حضور داشت، تصریح کرد: وی در جریان تسخیر لانه جاسوسی حضوری فعال داشت و با سن کم از دیوار سفارت بالا رفت و به نوعی خط‌شکنی کرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های شهید فهمیده خاطرنشان کرد: از کودکی احترام خاصی برای پدر و مادرمان قائل بود و همواره به آنها کمک می‌کرد؛ او عشق عجیبی به امام خمینی (ره) داشت و همیشه فکر و ذکرش ایشان بودند، همچنین تا آخر لحظه به تحصیل ادامه داد و با مشارکت در فعالیت‌های سیاسی و انقلابی دین خود را ادا می‌کرد.

فهمیده اظهار کرد: خبر شهادت محمدحسین را از رادیو شنیدیم که اعلام کرد نوجوانی ۱۳ ساله نارنجک به کمر بسته و زیر تانک رفته است. مادرم همان لحظه گفت که محمدحسین شهید شد اما برادرم گفت که نه مادر من فردا دنبال او می‌روم اما مادرم از شهادت فرزند آگاه شده بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین