Friday 29 March 2024| ۱۹: ۰۲ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
عیسی طباطبایی نخستین نماینده امام در لبنان : امام خمینی(س) به قران عمل می‌کرد

نخستین نماینده امام در لبنان گفت: زمانی که امام خمینی انقلاب خود را بر ضد نظام طاغوت آغاز کرد دریافتم که امام به قرآن عمل می کند.

به گزارش آستان،  حجت الاسلام والمسلمین سید عیسی طباطبایی، نخستین نماینده امام در لبنان گفت: سخن از امام خمینی درد دل‌های بسیاری را در پی دارد. خداوند سبحان و متعال بر این بنده کوچک منت نهادند که با امام خمینی راحل آشنا شدم. زمانی که شهید نواب صفوی توسط جلادان شاه به شهادت رسید، باعث شد من نسبت به این طاغوت دشمنی پیدا کنم و در برابر این طاغوت بایستم؛ تردیدی نیست که این حادثه باعث دشمنی من با این نظام و این طاغوت بود.

وی افزود: سخن گفتن درباره امام رضوان الله تعالی علیه سخنی بسیار گسترده است؛ شناخت من از امام از طریق قرآن کریم است، زمانی که مقداری درپیرامون آیات قرآن کریم تأمل کردم و زمانی که امام خمینی  انقلاب خود را بر ضد نظام طاغوت آغاز کرد دریافتم که امام به قرآن عمل می کند. لذا ما نیز از این امام بزرگی که شکوه اسلام در این قرن بودپیروی  کرده و همراه شدیم، او را همان گونه که در احادیث شریف آمده یافتیم، خداوند امر این دین را در آغاز هر قرن احیا خواهد کرد. امام در علمش و در طرح‌هایش و اندیشه هایش و آینده اسلام نادر زمان خود بود تا این که امام مهدی علیه السلام ظهور کند و دولت اسلام را تشکیل دهد.

نخستین نماینده امام در لبنان عنوان کرد: هنگامی که با ایشان از پاریس باز گشتیم پیش از آن که به لبنان بیایم با تواضع از امام خواستم"سرورم، خداوند متعال بر شما این پیروزی را منت نهاد و این انقلاب را به ساحل نجات رساند، و مردم به وظایف خود عمل کردند و همه چیز سر جای خود قرار گرفت. " هنگامی که از لبنان به پاریس رفتم و ایشان را تا جمهوری اسلامی ایران همراهی کردم اشتیاق ملت را در یاری رساندن به امام با تکبیرهایشان و تظاهراتشان مشاهده کردم، به ایشان عرض کردم "دوست دارم هدیه ای به لبنانی ها از سوی شما ببرم، و لبنانی ها نقش بزرگی در گذشته زمان داشته اند، در دوران صفوی ها و شیخ بهایی نقش بزرگی در تثبیت عقیده اسلامی و ولایت اهل بیت داشتند، هم اکنون چه چیزی به من می دهید تا با خود ببرم؟ "اعزام یک هیئت در آغاز پیروزی انقلاب امری زیبا بود، ایشان این طرح را پذیرفتند و فرمودند چه کسی را پیشنهاد می کنید؟ بنده نیز اسمی را مطرح کردم و امام استقبال کردند و امام نیز پی او فرستادند و با آن فرد با امام ملاقات کردیم، امام دستور اماده کردن هیئتی برای سفر لبنان و بررسی اوضاع اجتماعی و سیاسی و ارائه گزارش به ایشان را صادر فرمودند. سپس امام به شورای انقلاب دستور دادند تا در قبال ارائه خدمات به لبنان به وظایف خود عمل کند. کمیته ای را تشکیل دادیم و به لبنان آمدیم و چند روزی را در جنوب لبنان و بقاع و بیروت برای بررسی در حرکت بودیم و هیئت اعزامی گزارش کامل را به امام ارائه کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین