Friday 19 April 2024| ۱۸: ۲۸ - جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
تقدیر آیت الله سید حسن خمینی از جامعه پرستاری کشور

آیت الله  سید حسن خمینی در دیدار با رئیس و جمعی از اعضای سازمان نظام پرستاری از زحمات جامعه پزشکی کشور در خصوص درمان بیماران مبتلا به کرونا تقدیر کرد. 
 
در آستانه روز پرستار رئیس سازمان نظام پرستاری و جمعی از جامعه پرستاری کشور با سید حسن خمینی دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار آستان، آیت الله سید حسن خمینی در این دیدار گفت: بیماری کرونا هرکسی را درگیر این فضا کرده و همه مستقیم یا غیرمستقیم با زحمات جامعه پزشکی و نظام سلامت کشور آشنا هستیم.

 
سید حسن خمینی با اشاره به اینکه در مورد زدودن غم از جان و روح مردم به خصوص کسانی که مریض و دردمند هستند روایات زیادی وارد شده است، افزود: نماد بسیار بزرگ و پررنگ پرستاری، حضرت زینب(ع) است که هم تیمارداری بیماران، هم پرستاری فرزندان و هم کاروان داری کاروانی را بر عهده داشت که دچار مصیبت بودند.
 
یادگار امام  ادامه داد: در روایات آمده است که اگر شخصی ضعیف را کمک کند خدای سبحان به او کمک می کند و زندگی او را گشایش می دهد. البته این کار انسانی هم هست و نماد آن در شعر سعدی آمده که «چو عضوی به درد آورد روزگار / دگر عضوها را نماند قرار». 
 
سید حسن خمینی تأکید کرد: خدای سبحان دردمندان را کمک می کند و اگر شما به درد آنها برسید او هم به شما مدد می کند. در ادامه روایت آمده که در قیامت هم خداوند ملائکه ای را برای آنها قرار می دهد که برای برداشتن حول روز رستاخیز به او کمک کنند تا از پل صراط عبور کند و به جنت برسد.
 
وی با بیان اینکه دعای بیمار در حق پرستار حتما به اجابت می رسد، اظهار داشت: من مطمئنم که مردم ایران همیشه مدیون بخش سلامت بوده اند اما الآن که مشکل کرونا بر جهان سیطره انداخته بیش از هر زمان دیگری مدیون برادران و خواهران خودشان در نظام سلامت هستند.
 
 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین