Friday 29 March 2024| ۱۴: ۴۱ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵
رئیس سازمان بسیج مستضعفین: حاج قاسم برآمده از مکتب امام راحل در عصر جدید بود

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: حاج قاسم در بسیاری از جنگ‌ها پیشگیری و توطئه بزرگ را خنثی کرد.

به گزارش خبرنگار آستان مقدس امام خمینی(س)، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در آئین «سرباز مکتب امام خمینی(ره)» در مرقد مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی، اظهار کرد: حاج قاسم پرورش یافته مکتب انقلاب اسلامی و برآمده از مکتب امام راحل در دوران و عصر حاضر شناخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل یک آغاز جدید در تاریخ بشریت محسوب می‌شد، گفت: از دوران رنسانس که در قطعه‌ای از کره خاکی اتفاق افتاد با تکیه بر تجربه‌گرایی و آرام آرام این اندیشه‌ها رشد و نمو پیدا کرد که خداباوری و اخلاق مداری را تضعیف کرد و با تکیه بر کسب منفعت‌های اقتصادی شکل گرفت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: متأسفانه به‌رغم آنکه بشر توانست دریچه‌هایی از علم و فناوری را کشف کند اما به دلیل اینکه خداباوری به حاشیه رفت، برای کسب سود بیشتر تجاوز به حقوق دیگران آغاز شد.

سردار سلیمانی با بیان اینکه تمدن غرب نیز امروز چنین آغازی دارد، افزود: انقلاب اسلامی آغاز گشودن فصل جدید برای تفکر خداباوری و گسترش اخلاق و معنویت برای بشریت بود.

وی تصریح کرد: حاج قاسم شخصیتی نمونه و کامل از ارزش‌های الهی، انسانی و نمونه کامل جاری شدن اخلاق در زندگی یک فرد محسوب می‌شود‌.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: اگر در گذشته و دوره‌ای که مانند دوره مغول تاریکی‌ها باعث می‌شد شرق و غرب دچار کشتار و غارت شود، در دوره فعلی هم نظام سلطه با توجه به اینکه به ارزش‌های توحیدی اعتقادی ندارد یک جریان جهل و تاریکی در سرزمین‌های اسلامی با عنوان داعش به راه انداخت.

سردار سلیمانی با بیان اینکه داعش جریان مهندسی نظام سلطه شده بود، خاطرنشان کرد: حاج قاسم به مقابله این جریان جهالت، کشتار و وحشت پرداخت و در مقابل لشکر سیاهی ایستاد.

وی تأکید کرد: اگر میدان‌داری حاج قاسم در سرزمین‌های مورد هجمه و تهاجم نبود، امروز شاهد صحنه غمباری بودیم و کشتار، غارت و ستمگری را در کشورهایی که همه ادیان حضور دارند، ادامه می‌دادند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه حاج قاسم مصلح جهانی بود و مردم را از جنگ‌های پی‌درپی نجات داد، عنوان کرد: حاج قاسم از گرفتار شدن ملت‌ها جلوگیری کرد همچنین از بسیاری جنگ‌ها پیشگیری و توطئه بزرگ را خنثی کرد.

سردار سلیمانی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند «حاج قاسم یک شخص نیست بلکه یک راه و مکتب است»، ابراز کرد: حاج قاسم با همه برجستگی‌هایی که داشت بیش از ۴۲ سال عمر خود را صرف خدمت به مردم کرد.

وی با اشاره به تشییع باشکوه و بی‌نظیر حاج قاسم گفت: در سالگرد شهادت ایشان در همه کشورهای دنیا حاج قاسم را به عنوان یک الگو و اسوه برای رها شدن از قید و بندهای نظام سلطه و استکبار و روش‌های زورگویانه می‌شناسند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه همه باید از ملت مظلوم فلسطین دفاع کنیم، بیان کرد: حاج قاسم پیش قراول دفاع از ملت مظلوم بود و همه ما نیز وظیفه داریم از ملت‌های مظلوم در مقابل زورگویان حمایت کنیم.

سردار سلیمانی با بیان اینکه امروز گفتمان خداباوری در سایه پیروزی انقلاب است، تصریح کرد: گام دوم انقلاب سرفصل جدید و آغازی نو بوده که حاج قاسم مفتاح گام دوم انقلاب و همه ارزش‌ها و کمالات است و ما نیز باید بر اساس آن‌ها حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه همه ادیان برای نجات بشریت از چنگال شیاطین و شیطان بزرگ آمریکا و ایادی او تلاش می‌کنند، ادامه داد: حکومت جمهوری اسلامی هیچ‌گاه به دنبال جنگ نبوده و همیشه مورد فشار و تحریم بوده است لذا مجاهدت و مبارزه را ادامه می‌دهیم تا زمانی که بشریت صلح را در اختیار بگیرد.
منبع: آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین