Saturday 20 April 2024| ۱۹: ۲۱ - شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۷
معاون وزیر علوم: دستاوردهای علمی کشور در سایه رهبری امام راحل شکل گرفت

 معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه ایران رتبه ۱۵ تولید علم و فن آوری را در جهان دارد، گفت: سیاست اصلی این وزارتخانه کاربردی کردن علم در جهت حل مشکلات کشور است.

به گزارش خبرنگار آستان مقدس امام خمینی(س)،  ابراهیم خدایی در حاشیه تجدید میثاق کارکنان سازمان سنجش با آرمان های امام راحل اظهار داشت: تولید علم و دانش باید در جهت حل مشکلات صنعت و مردم عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه تولید علم و دانش به صورت نظری یک بحث و عملیاتی کردن آن در صنعت یک مقوله دیگر است، افزود: امروز کشور در حوزه های کاربردی کردن علوم هسته ای، علوم پزشکی، نانو و بیو تکنولوژی در صنعت دستاوردهای بسیاری دارد که باید در سایر علوم نیز این اقدامات انجام شود.

خدایی اضافه کرد: رشد علمی کشور در شرایطی که ایران اسلامی به معنای واقعی کلمه مورد تحریم های ظالمانه قرار گرفته است دستاورد بزرگی است که مرهون مسیری روشنی امام راحل برای ما ترسیم کرده اند.

وی با بیان اینکه ایران قبل از انقلاب هیچگونه رتبه و دستاورد علمی در حوزه بین الملی نداشته است، بیان داشت: تمامی در این دستاوردهای در سایه رهبری امام خمینی(ره) و عمل مسئولان کشور به وصایای ایشان صورت پذیرفته است.


منبع: آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین