Thursday 28 March 2024| ۲۱: ۱۴ - پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶

غلامحسین شیرزاد گفت: افغانستان تاریخی غنی دارد و از داشته های بار ارزش این ملت، مبارزه با اشغال گر است که باید این ارزش طی تاریخ در آینده حفظ شود.

به گزارش آستان،  غلامحسین شیرزاد، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کابل در سخنانی در وبینار «امام خمینی(ره)؛ انقلاب اسلامی و مسأله افغانستان» که روز شنبه برگزار شد گفت: امام خمینی در زمانی نهضت خود را آغاز کرد که جامعه مسلمانان از سویی تحت تسلط کشورهای غربی بودند و از سویی تحت تسلط نظام کمونیستی و در این فضا امام قیام می کند و اسلام با ویژگی های جدید را معرفی می کند. حضرت امام احیاگر قرن و اسلام ناب مطرح می شوند و نظام اسلامی را بنیانگذاری می کنند که ملت های مسلمان ایشان را به عنوان یک الگو می پذیرند.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی یک نظام دیکتاتوری حاکم است و در میان ملت خفقان است و امام هویت جدیدی را مطرح کرد که موجب شد خودباوری را به ملت ها بازگرداند به شکلی که به ریشه های عمیق دینی بازگردند. امام خمینی با شعار نه غربی و نه شرقی، حکومت اسلامی را مطرح کرد و پیام های ایشان گمشده همه مسلمانان و مردم جهان بود.

شیرزاد گفت: شخصیت های زیادی از علمای افغان در زمان حضور امام در نجف در این شهر حضور داشتند و رابطه دینی و قلبی عمیقی بین امام و آنها برقرار شده بود و سپس بعد از انقلاب هم در ایران این علما و مجاهدان با امام و انقلاب ارتباط داشتند.

رایزن فرهنگی ایران در کابل اظهار کرد: بعد از رحلت امام باز هم پرچم انقلاب اسلامی در اهتزار بود و این حرکت ادامه یافت. معتقدم عوامل بقاء انقلاب اسلامی همان عوامل ایجاد انقلاب اسلامی است. بعد از امام خمینی شاهد هستیم که مقام معظم رهبری نیز به مساله افغانستان اهتمام ویژه دارند و مسایل این کشور برای ایشان در همه سطوح مهم است.

وی تاکید کرد که اگر ملت های مسلمان می خواهند بر نظام سلطه در تمام زمان ها پیروز شوند باید انسجام داخلی، قومی و مذهبی خود را حفظ کنند و از اختلافات بپرهیزند و بر اشتراک های موجود تاکید کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین