Thursday 28 March 2024| ۲۱: ۱۲ - پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲

یک عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حرکتی که با قیام امام خمینی در حوزه های علمیه و چهره های علمی افغانستان ایجاد شد، موجب رونق جامعه علمای افغانستان شد.

به گزارش آستان، آیت الله فاضل گلپایگانی، عضو مجلس خبرگان رهبری جمهوری اسلامی ایران در سخنانی در وبینار «امام خمینی(ره)؛ انقلاب اسلامی و مسأله افغانستان» گفت: امام خمینی انگیزه و قیامش برای خداوند بوده است از این رو در سراسر جهان موثر بود و به ویژه برای مستضعفان دنیا موثر و مهم بود.

وی با بیان این که مردم و علمای افغانستان با صبر، تحمل و استقامت توانستند به ارزش ها و شاخصه های والایی دست یابند افزود: علمای افغانستان در زمان انقلاب اسلامی و بعد از آن همواره درکنار امام در قم، نجف و نیز در خود افغانستان بودند. امام خمینی و الان مقام معظم رهبری در افغانستان نماینده داشته و دارند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حرکتی که با قیام امام خمینی در حوزه های علمیه و چهره های علمی افغانستان ایجاد شد باعث شد که جامعه علمای افغانستان رونق بگیرند. علمای افغانستان با کمترین امکانات و شرایط سخت، پرکارترین افراد هستند و فهم و درک و آینده نگری شان بسیار خوب است. گروه فاطمیون که جان بر کف در کنار سایر گروه ها در سوریه جنگیدند به فرمان رهبری و علمایشان هستند و اینها از برکات انقلاب اسلامی و قیام امام خمینی بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین