Tuesday 23 April 2024| ۲۰: ۴۱ - سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳

رییس مرکز فعالیت‌های فرهنگی – اجتماعی تبیان خاطر نشان کرد: در دوران جهاد مردم افغانستان علیه حکومت کمونیستی شوروی، شعارها همان شعارهای انقلاب اسلامی و دوران جنگ تحمیلی هشت ساله بود.

به گزارش آستان، حجت‌الاسلام سید عیسی حسینی مزاری در وبینار امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی و جهاد اسلامی مردم افغانستان، اظهار داشت: مردم افغانستان از سال‌ها پیش حول محور ولایت فعال بودند و همزمان با حضور امام خمینی (ره) مسلمانان افغانستان سعی کردند که با ایشان ارتباط مستقیم برقرار کرده و با تاسی از حرکت امام خمینی (ره) در افغانستان فعالیت کنند. علامه شهید بلخی اولین کسی بود که با امام خمینی (ره) برقرار کردند.

وی اضافه کرد: دوران جهاد مردم افغانستان علیه حکومت کمونیستی شوروی با تاسی از حرکت امام خمینی (ره) و در ادامه پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بود و در این جهاد در سنگر عکس امام خمینی (ره) نصب شده بود و شعارها همان شعارهای انقلاب اسلامی و دوران جنگ تحمیلی هشت ساله بود.

رییس مرکز فعالیت‌های فرهنگی – اجتماعی تبیان بیان کرد: بعد از پیروزی جهاد و ایجاد حکومت اسلامی عناصر ولایی نتوانستند از فرصتی که پیش آمده بود استفاده کنند و حکومت ولایی ایجاد کنند.

حسینی مزاری تصریح کرد: آمریکا تلاش می‌کرد اسلام آمریکایی را جایگزین اسلام ناب کند آنها فهمیدند که حکومت مجاهدان به سمت اسلام ناب و حکومت جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) خواهد بود و این مساله برای آمریکا قابل قبول نبود.

وی ادامه داد: بنابراین جنگ‌های داخلی را ایجاد کردند و سپس گروه طالبان را تشکیل دادند تا اجازه ندهند حکومتی شبیه به جمهوری اسلامی در ایران شکل بگیرد از سویی دیگر اعلام کردند اسلام همان روشی است که طالبان به کار می‌گیرند تا اسلام هراسی ایجاد کنند.

رییس مرکز فعالیت‌های فرهنگی – اجتماعی تبیان خاطر نشان کرد: در 20 سال اخیر آمریکایی‌ها تلاش کردند تا ریشه‌های اسلام ناب را نابود کنند چون می‌دانستند تنها مانع آمریکا همان اسلام ناب است. از سوی دیگر مردم هم نتوانستند از معارف دین و ولایت به نحو مطلوب استفاده کرده و قوه دشمن شناسی خود را تقویت کنند تا بتوانند انسجام به وجود بیاورند.

حسینی مزاری در پایان اظهار کرد: امروز اگر در افغانستان اسلام مطرح است از خیرات و برکات اسلام ناب محمدی است که توسط پیروان امام خمینی (ره) مطرح شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین