Tuesday 19 March 2024| ۰۶: ۵۵ - سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
کد خبر: ۱۱۷۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
قائم مقام باغ موزه دفاع مقدس کاشان:اعتماد و درایت امام خمینی (ره) سبب تثبیت ارتش شد


 قائم مقام باغ موزه دفاع مقدس کاشان و فرمانده پیشین پادگان شهید کبریایی آران و بیدگل گفت: شناخت، اعتماد و درایت امام خمینی (ره)، ارتش مقتدر و وفادار به نظام سیاسی انقلاب اسلامی را تثبیت کرد.

به گزارش آستان، سردار ناصر امینی‌صبا همزمان با روز ارتش (۲۹ فروردین) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبیین تلاش‌های نیروهای ارتش در سه برهه پیش، حین و پس از انقلاب اظهار داشت: پیش از انقلاب بنا به فرمان امام (ره) در فرار نیروهای ارتشی و ظلم مشهود سران در پیکره ارتش آمار پادگان‌ها به کمتر از ۲۵ درصد رسید و با اینکه برایشان خطر بزرگی داشت از پادگان فرار کردند.

وی با بیان اینکه برخی سران ارتش از جمله سرلشکر عطاالله صالحی و شهید احمدی پیش از انقلاب یار و یاور امام و در ارتباط با دفتر آن حضرت بودند، افزود: حتی به محض اینکه امام خمینی (ره) ۱۲ بهمن وارد ایران شد بدون اغماض می‌توان گفت ۷۵ درصد کمیته استقبال و تامین مسیر حرکت امام را کارکنان ارتش تشکیل دادند.

نخستین فرمانده پادگان شهید کبریایی آران و بیدگل با یادآوری لبیک ارتش در روز ۱۹ بهمن به فرمان امام (ره) و از همه مهمتر حرکت تاریخی و اعلام بی‌طرفی آنان در روز ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ در ستاد لویزان گفت: آن واقعه تاریخی در پیوستن پیکره ارتش به جامعه انقلابی و کمک موثر آنان در پیروزی انقلاب اسلامی اتفاقی بود که از هیچ ارتشی نمی‌توان انتظار داشت.

سردار امینی‌صبا با اشاره به سازماندهی تمامی نیروها و پادگان‌ها پس از انقلاب با دستور امام (ره) از سوی سپهبد شهید قرنی به‌ عنوان رییس ستاد ارتش و بازگرداندن اسلحه‌های برده شده از پادگان‌ها ادامه داد: پادگان‌ها با این اقدام شکل و شمایل اصلی و روال منظم خود را پیدا کردند و در کمتر از ۲ ماه ارتشی که به نام شاهنشاهی بود وفاداری خود را به بنیانگذار انقلاب اسلامی ثابت کرد.

وی با تبیین فرمان تاریخی امام خمینی (ره) پس از واقعه بزرگ ۱۲ فروردین و تثبیت جمهوری اسلامی در نامگذاری ۲۹ فروردین به عنوان روز ارتش که این نظام سیاسی یک ارتش مقتدر هم باید داشته باشد، گفت: زمانی که دستور امام راحل در ۲۸ فروردین صادر شد امروز ارتشی‌های مکتبی از پیکره ملت با ساز و برگ خود برای مردم رژه بروند ۲۴ ساعت پس از آن تمامی ارتشی‌ها به طور بی‌سابقه با تجهیزات خود آمدند و در خیابان‌ها رژه رفتند.

مسوول کانون بازنشستگان ارتش جمهوری اسلامی (آجا) در منطقه کاشان و حومه با اشاره به سخن منافقین بعد از این حرکت ارتش مبنی بر بهم‌ریختگی و بی‌نظمی ارتش که هیچ ثبات و کارایی ندارد، اضافه کرد: رژه نیروهای ارتشی در ۲۹ فروردین ۵۸ به‌گونه‌ای وجود آنان به‌عنوان پشتوانه قدرتمند این انقلاب نوپا و جمهوری اسلامی تازه رای آری گرفته شده را ثابت کرد.

وی، دلیل اعتماد معمار کبیر انقلاب اسلامی به ارتش را نیز ترور سپهبد شهید قرنی به عنوان راس ارتش دانست گفت: منافقین وقتی دیدند این اسطوره باعث رشد و نمو ارتش است او را ترور کردند تا به خیال خام خودشان این نیرو را نابود کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین