Saturday 20 April 2024| ۱۲: ۲۲ - شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۷۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
معاون تربیت و آموزش ارتش: حضرت امام خمینی(س) بر اساس یک فطرت انسانی حرکت کرد

معاون تربیت و آموزش ارتش تاکید کرد: تهدیدات روز به روز عوض می‌شود بنابراین توانمندی خودمان را باید متناسب با این تهدیدات ایجاد کنیم لذا نظام تربیت و آموزش ارتش متناسب با تهدیدات و به روز است.

به گزارش آستان، امیر سرتیپ علیرضا شیخ معاون تربیت و آموزش ارتش گفت: آنچه که مشخص است همراهی ارتش در جریان انقلاب با مردم، نظام و انقلاب است. حضرت امام بر اساس یک فطرت انسانی حرکت کرد. فطرت انسانی در هر ملتی تحریک شود مردم حرکت می‌کنند. ارتش هم جزو مردم است و بر اساس این فطرت‌ها حرکت کرد و این فرآیند سرعت شکل گرفتن انقلاب و پیروزی آن از بازه زمانی تشریف فرمایی حضرت امام به کشور تا روز پیروزی در دنیا بی سابقه است زمانی بسیار کوتاهی است و آن به خاطر آن بوده که قدرت فائقه نظامی در مقابلش نایستاده است.

وی افزود: نامگذاری روز ۲۹ فروردین یعنی اتصال قدرت سخت و نرم نظام و این درایت و تدبیر حضرت امام بود که در اتصال این دو قدرت سخت و نرم با یکدیگر  نظام را بیمه کرد. این اقدام به عقیده من نشان دهنده آن وجه الهی حضرت امام هست، اینکه در یک زمانی که تمام اطرافیان امام حرف از انحلال ارتش می‌زنند و بعضی از مستندات تاریخی در این مورد را مشاهده می‌کنید، در آن دوره  همه اطرافیان دم از انحلال ارتش می‌زدند اما حضرت امام در ۲۶ فروردین اعلام کردند که ۲۹ فروردین ارتش نام گذاری شود و ارتش برود در این روز در بین مردم رژه برود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین