Wednesday 24 April 2024| ۱۹: ۲۴ - چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
پیام مدیرکل روابط عمومی آستان مقدس امام خمینی(س) به مناسبت روز خبرنگار

مطبوعات بايد يك مدرسه سيار باشند تا مردم را از همه مسائل بخصوص مسائل روز آگاه نمايند و به صورتى شايسته از انحرافات جلوگيرى كنند و اگر كسى انحرافى ديد با آرامش در رفع آن بكوشد. بطور كلى مطبوعات بايد يك بنگاه هدايت باشند، يعنى به صورتى كه اگر دست مردم بيفتد مردم هدايت شوند »
( صحيفه امام، ج‏18، ص: 62 )

بی شک رشد و ارتقاء جامعه وابسته به مولفه هایی است که در طول تاریخ براساس شرایط زمانی و مکانی متغیر بوده و برآیند این مولفه ها به شناخت بیشتر بشر از خود و دست یافتن به آموزه های جدید منتج شده است.
تجارب گذشته در مسیر بلوغ انسان ثابت کرده هر چه اذهان عمومی نسبت به اتفاقات و رخدادهای پیرامونی خود آگاه تر باشد، به همان میزان اعتماد بیشتری بین حاکمیت و مردم پدید می آید و این درک و فهم متقابل از عوامل تاثیر گذار ثبات و پیشرفت در هر کشوری است.
در این رهگذر نقش رسانه و خبرنگار پررنگ تر دیده می شود و تاثیر گذاری قلم و قلم نگاری در حیطه اطلاع رسانی به آن درجه از اهمیت می رسد که همه حکومت ها به این ظرفیت صحه و احترام می گذارند.
در انقلاب و نظام اسلامی ما نیز بر اساس گفتمان  بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری، اهمیت به قلم و اصحاب رسانه از مهمترین مباحث مطرح گردیده و به آن بها داده شده است.
 در روزی که به احترام خبر و خبرنگار، روز خبرنگار در تقویم رسمی کشور نامگذاری گردیده است، جا دارد به پاس احترام و اهمیت این شغل شریف به جناب عالی تبریک و تهنیت عرض کرده، برایتان از درگاه خداوند منان سلامتی و بهروزی بیشتر آرزو کنم.

حمیـدرضـا سرمـدی سـعیدی
مدیر کل روابط عمومی آستان مقدس حضرت امام خمینی (س)
منبع: آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین