Friday 29 March 2024| ۰۸: ۴۱ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۷
وزارت ورزش در دولت سیزدهم؛

با معرفی وزاری پیشنهادی رئیس جمهور مشخص شد که گزینه وزارت ورزش یک فرد ورزشی است، موضوعی که در چند سال اخیر به چشم نمی‌خورد.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، شاید اهمیت حوزه ورزش برای خیلی‌ها مشخص نباشد اما آنهایی که شرایط جامعه بعد از یک موفقیت ورزشی را رصد می‌کنند به خوبی می‌دانند که ورزش چه تاثیراتی بر فضای اجتماعی و روحی روانی جامعه می‌گذارد. از این رو انتخاب فردی که بتواند ورزش را در مسیر خودش پیش ببرد اهمیت زیادی دارد.

نگاهی به وزاری پیشین ورزش و جوانان نشان می‌دهد چهره‌هایی که سکان هدایت این وزارتخانه را برعهده گرفته‌اند از جنس ورزش نبودند. محمد عباسی، محمود گودرزی و مسعود سلطانی‌فر سه وزیر ورزشی بودند که هیچ‌کدام ورزشی نبوده و از دنیای دیگری(سیاست یا دانشگاه) گام به ساختمان سئول گذاشتند.

حمید سجادی که به عنوان وزیر ورزش پیشنهادی دولت سیزدهم به مجلس معرفی شده، تجربه حضور در دو دوره المپیک را داشته و مسئولیت‌های مختلف را در ورزش تجربه کرده است.

سجادی دارای مدرکدکترای برنامه‌ریزی تربیت بدنی است. وی در تاریخ ورزش ایران نام خود را به عنوان یکی از دوندگان سرشناس مطرح کرده و موفق شده افتخارات زیادی نیز کسب کند.

در دوران ورزش حرفه‌ای سجادی، رکوردی نبود که به نام او ثبت نشده باشد. نکته جالب توجه اینکه هنوز هم رکورد ماده‌های دوی 3 هزار متر با مانع، 5 هزار متر، 10 هزار متر و همچنین دوی 1500 متر داخل سالن و 3 هزار متر داخل سالن به نام سجادی ثبت است.

سجادی که سابقه دو دوره حضور در بازی‌های المپیک در سال‌های 1992 بارسلون و 1996 آتلانتا را در کارنامه دارد، در 17 سال عضویت در تیم ملی و در رقابت‌های برگزار شده در سطح قاره آسیا افتخارات زیادی را کسب کرده که از جمله آنها می‌توان به کسب مدال یک مدال طلا (1991 کوالالامپور) و چهار برنز در مسابقات قهرمانی آسیا و یک مدال نقره در بازی‌های آسیایی 1998 تایلند اشاره کرد.

عضویت در کمیته ورزشکاران شورای المپیک آسیا (73 تا 77)، عضویت در هیئت رئیسه فدراسیون دوومیدانی (72 تا 75)، ریاست هیئت مدیره و مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم منطقه آزاد کیش (85 تا 87)، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره باشگاه سایپا (87 تا 88)، معاونت امور ورزشی سازمان تربیت بدنی (88 تا 90)، معاونت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان (90 تا 92)، عضویت در شورای عالی سیاستگذاری ورزش سیما (89 تا 95)، عضویت در هیئت مدیره باشگاه سایپا (92 تا 95)، مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه آزاد (سال 96)، بخشی از سوابق ورزش و اجرایی سجادی به شمار می‌رود.

با این شرایط باید منتظر ماند و دید مجلس به این فرد ورزشی برای حضور در ساختمان سئول رای اعتماد می‌دهد یا اینکه باز هم باید شاهد حضور چهره‌های سیاسی در ورزش باشیم اتفاقی که قطعا تبعات خوبی به همراه نخواهد داشت.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین