Thursday 28 March 2024| ۱۵: ۱۶ - پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۹

احمد حیدری سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس در خصوص گلایه برخی دانشجویان از افزایش شهریه بعضی رشته‌ها مانند پزشکی، اظهار کرد: اینگونه نیست که دانشگاه آزاد هر چند وقت یکبار شهریه دانشجویان را افزایش دهد بلکه در این خصوص یک قاعده وجود دارد.

وی با تکذیب برخی خبرها مبنی بر افزایش دو یا چند باره شهریه دانشگاه آزاد، گفت: سال مالی دانشگاه منتهی به شهریور است که بر همین اساس، در اواخر شهریور در خصوص تعیین شهریه دانشجویان در رشته‌های مختلف تصمیم‌گیری می‌شود.

حیدری با بیان اینکه میزان افزایش شهریه در هیأت امنای دانشگاه تصمیم‌گیری می شود، افزود: افزایش شهریه متناسب با لزوم افزایش حقوق و دستمزد کارمندان و اعضای هیأت علمی دانشگاه و با ملاحظه وضعیت اقتصادی کشور و همچنین متناسب با مصوبه مجلس درخصوص افزایش حقوق سالانه لحاظ می‌شود.

وی تصریح کرد: در شرایط کرونا برخی درآمد دانشگاه‌ها مانند سلف سرویس یا خوابگاه نیز وجود ندارد و تمام هزینه‌های دانشگاه از شهریه تأمین می شود اما سعی شده است افزایش شهریه در رشته‌ها به طور متوسط 20 تا 25 درصد افزایش نیابد.

سخنگوی دانشگاه آزاد ادامه داد: بر همین اساس از شهریور سال گذشته تاکنون افزایش شهریه‌ای نداشتیم و درباره شهریه سال تحصیلی 1401ـ1400 در اواخر شهریور امسال تصمیم‌گیری می شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین