Thursday 25 April 2024| ۰۴: ۰۶ - پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
وزیر فرهنگ و ارشاد : تیزبینی امام راحل در استفاده از عنوان «اسلامی» برای انقلاب حاکی از آن است که انقلاب را با ماهیت اسلامی تعریف کردند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در کشور ما و اقوام ایرانی اشتراک‌های بسیار زیادی داریم و در ایران عزیز یک هویت فرهنگی تاریخی اصیل وجود دارد و اگر به گذشته تاریخی و فرهنگی مان نظر کنیم، به این حقیقت پی می بریم که برای ما اولویت این نیست که شخصی همچون امام محمد غزالی شیعه یا سنی بوده است، از این شخصیت‌ها در تاریخ ما کم نیستند که امروز هم فرزندان ما با افتخار آثار آنها را مطالعه می‌کنند.

به گزارش آستان، اسماعیلی یادآور شد: ما نمی‌توانیم در خصوص شخصیت‌های فرهنگی و تاریخی خود مرزبندی داشته باشیم، همه این افراد متعلق به ملت ایران هستند. در گذشته تاریخی ما تمایزهای مذهبی به شکلی که امروز در برخی رفتارها و رویکردها شاهد هستیم، وجود نداشته است.

وی افزود: تیزبینی امام راحل در استفاده از عنوان «اسلامی» برای انقلاب نیز حاکی از آن است که ایشان انقلاب را با ماهیت اسلامی تعریف کردندکه شامل همه گرایش‌های اسلامی می‌شود. امام راحل جز پسنود اسلامی هیچ واژه‌ای در کنار نام انقلاب نیاوردند و هرکسی غیر از پسوند اسلامی را بیان می‌کرد ایشان می‌گفتند این کار تفرقه‌اندازی است. رهبر معظم انقلاب هم همواره بر عنوان انقلاب اسلامی و پسوند اسلامی در حکومت و دولت تاکید دارند، بنابر این ما در یک دولت- ملت واحد و یک جغرافیای واحد در حال زندگی هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: اشتراک دیگر مربوط به وجود دشمنانی است که در حال حاضر بی‌پرواتر از همیشه به دنبال از بین بردن هویت ما هستند، مگر تهاجم فرهنگی که امروز با آن روبرو هستیم شیعه و سنی می‌شناسد؟ دشمن آمده تا غیرت مذهبی را از بین ببرد، ما همه بر روی مسائل فرهنگی و هویتی خود حساس هستیم و این برای هیچکدام از ما تفاوتی ندارد، همه ما نسبت به حجاب، تربیت فرزندان، آموزه‌های دینی و مسائلی از این دست حساس هستیم و دشمن در تلاش است تا با تهاجم فرهنگی هویت ما را از بین ببرد و تفکیکی بین شیعه و سنی قائل نیست.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: همین امروز در مصر، شبه قاره هند و دیگر مناطق اسلامی با گرایش‌های مختلف مذهبی شاهد جریان‌های مقاومت اسلامی هستیم که در برابر جریان استعمار مقاومت می‌کنند، در یکصد سال اخیر نهضت‌های اسلامی عمدتاً به دنبال احیای شکوه اسلام در برابر غرب بودند و ما نیز باید در کشورمان از تهدید دشمن مشترک، به عنوان یک فرصت برای انسجام همه ملت‌های اسلامی استفاده کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: