Thursday 25 April 2024| ۲۳: ۲۴ - پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
کمساری: سبک زندگی مردم جهان در حال تغییر است


به گزارش خبرنگار آستان، حجت الاسلام و المسلمین علی کمساری نیز در این مراسم گفت: سرعت تغییرات سبک زندگی در دنیای معاصر شتابنده است و نسبت به گذشته نه چندان دور، امروز شاهد هستیم سبک زندگی آحاد مردم جهان در حال تغییر است و این تغییر به شدت متأثر از تکنولوژی است و باعث شده هم مدیریت حوزه فردی ما از دست ما خارج گردد و هم مدیریت حوزه اجتماعی از دست نهادهای مرجع خارج شود.

رئیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) افزود: طبیعتا در این شرایط حتی جوانان هم به همه ابعاد این سبک زندگی و تکنولوژی های جدید احاطه ندارند که شرایط ناشی از پاندمی کرونا هم باعث شد این تغییرات، سرعت بیشتری پیدا کنند. حتی در حوزه کسب و کار، آموزش و تبلیغات جهت گیری ها به سمت قالب های متفاوت رفته است.

وی اظهار داشت: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) هم که در حوزه پژوهشی دستاوردهای زیادی داشته و در عرصه های مختلف تأثیرگذار بوده، بر کنار از تاثیرات این فضا نیست و برای اینکه بتواند با نسل جوان تخاطب ایجاد کند چاره ای ندارد جز اینکه به سمت قالب های جدید برود، لذا اقدام به ایجاد مرکز نوآوری سرو کردیم و در زمان کوتاهی در سایه تعامل و همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  توانستیم مجوز  این مرکز نوآوری را اخذ کنیم.

کمساری ادامه داد: من دعوت می کنم از همه کسانی که در  خصوص احیاء و ترویج نام و اندیشه ی حضرت امام خمینی(س) طرح و دغدغه دارند با این مرکز ارتباط بگیرند و ایده های خویش را به اشتراک بگذارند و  امیدواریم این اتفاق منجر به حرکت های مؤثر در ترویج اندیشه امام شود.

در ابتدای این جلسه، مسئولان مدیر خانه خلاق سرو گزارشی را از ماهیت این مرکز و فعالیت های پیش روی آن بیان کردند.

 مرکز نوآوری و خانه خلاق سرو به پشتوانه سال ها تجربه مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در زمینه تولیدات ارزشمند اسلامی در راستای خدمت به زیست بوم استارتاپی کشور و جذب و پرورش ایده های خلاقانه پیرامون نشر افکار و مبانی ارزشی امام خمینی(س) با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل شده است.

عملیاتی کردن ایده های نوآورانه در حوزه اسلام تک، اولویت اصلی این مجموعه می باشد و در این راستا از حمایت های اکوسیستم فناوری بهره خواهد برد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: