Saturday 20 April 2024| ۱۸: ۰۲ - شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۰
‌در حاشیه تعلل وزیر اقتصاد برای تغییر مدیریت کلان در صنعت بیمه و سخنان وی در جمع مدیران ارشد شرکت های دولتی

کلیدواژه "تعارض منافع" راز دست و پا زدن مدیران ارشد صنعت بیمه برای حفظ کرسی ریاست کلی

منافع چند هزار میلیارد تومانی و نادیده گرفتن خواسته های منطقی خانواده چهارصدهزار نفری صنعت بیمه، رمز و راز جلسات شبانه مدیران بیمه ای برای حفظ و تثبیت وضعیت موجود است‌.
با وجود اصرار وزیر اقتصاد بر تغییر رئیس کل بیمه مرکزی و مدیران عامل شرکت های دولتی بیمه و انتصاب چهره های تحول گرا، پویا و تخصص محور در راس نهادناظر و  صنعت بیمه و همچنین تاکید قاطع رئیس جمهور بر سرعت انتصابات جدید برای تثبیت فضای آرامش و اطمینان در تمامی دستگاه های اجرایی، همچنان مقاومت ها و سنگ اندازی ها ادامه دارد و مدیران منصوب دولت دوازدهم با برهم زدن آرامش صنعت بیمه برای حفظ کرسی های خود اصرار دارند.
در آستانه تحول مدیریتی در بیمه مرکزی، بی اعتنایی به درخواست خانواده چهارصدهزار نفری شبکه فروش صنعت بیمه برای استیفای حقوق قانونی خود و پایان دادن به تعارض منافع سهمگین در بازار بیمه، تعدادی انگشت شمار از مدیران و ذینفعان بیمه ای همچنان بر ادامه وضع وجود تاکید دارند و دست و پا زدن برای ادامه این شرایط تاسف بار ادامه دارد.
راهبرد جوانگرایی که بارها از سوی مقام معظم رهبری به دستگاه های اجرایی و تصمیم ساز، ابلاغ شده با کم اعتنایی مقامات ارشد صنعت بیمه روبرو شده و مقاومت برای انتصاب مدیران خوشفکر و با آتیه کماکان ادامه دارد.
سوال اصلی این است که چه کسانی از ادامه وضعیت موجود سود می برند و چه طیفی در صورت انجام تغییرات، منافع سرشار خود را از کف می دهند.
برای یافتن پاسخ این پرسش باید صورت های مالی شرکت های بیمه ای  را بررسی کنیم تا حجم گسترده ای از تخلفات و تعارضات منافع پیش چشم همگان آشکار شود.
تخلفات آشکاری نظیر حضور همزمان ناظران و نظارت شوندگان در جایگاه نهادناظر و شرکت های بیمه که عملا مفهوم نظارت را بر سخره گرفته و این موضوع علاوه بر صنعت بیمه در سندیکای بیمه گران ایران نیز به آسانی قابل احصا است. 
مدیریت منجمد و اداره سنتی مجموعه نظارتی صنعت بیمه و رویکرد قومی و قبیله ای در انتصابات مدیران میانی و برون سپاری های شبهه ناک و عقد قراردادهای بیمه ای سنگین بدون توجیه اقتصادی، لطمات جبران ناپذیری به ارکان این صنعت وارد کرده و در صورت ادامه این وضعیت، فضای ناامیدی و یاس بر این صنعت مادر سایه بیشتری خواهد انداخت
در چنین شرایطی تعلل در انتصاب رئیس کل بیمه مرکزی دولت سیزدهم علاوه بر وارد کردن زیان های هنگفت تر به شبکه فروش، قاطعیت مدیران آینده را نیز زیر سوال می برد و تزلزل اداره این صنعت را به دنبال خواهد داشت.
ای کاش دکتر احسان خاندوزی به پشتوانه رئیس جمهور و همراهی صمیمانه لشکر چهارصدهزارنفری صنعت بیمه در سراسر کشور بدون وقت کشی و هراس، روند این جراحی شفابخش را آغاز کند تا دامنه تخلفات بیمه ای بیش از این اهالی صنعت را در گرداب مصائب و مشکلات فرو نبرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین