Thursday 25 April 2024| ۰۲: ۱۸ - پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
انتصابي در سال 97 انجام شده كه فرد مورد نظر خواهر زاده يكي از مقام هاي اقتصادي دولت حسن روحاني كه مدت‌ها عضو حزب اعتماد ملی و رئیس دفتر اقتصادی آن بوده كه مدتي نيز در وزارت بهداشت داراي سمت بوده است.
دکتر محمدهادی زاهدی وفا وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي چند هفته پيش از بخش های مختلف مرکز آموزش شرکت ملی نفتکش ایران (از شركت هاي زير مجموعه) در محمودآباد مازندران بازدید و بر حمایت مجموعه وزارت کار از نوسازی ناوگان نفتکش ایران تاکید کرد.

در اين خصوص مي توان به موارد زير  اشاره كرد:

1- با توجه به اظهارات كارشناسان در خصوص اين كه کشتی‌های نوساز زودتر اجاره می‌شوند، و اين كه در سال 1396 اعلام شد بود که در این ارتباط یک برنامه استراتژیک پنج ساله تدوین شده و حتي اوراق ۴ فروند کشتی نیز در راستای این برنامه انجام شده است نتيجه اين برنامه استراتژيك چه شد؟

2- وضعيت شرکت‌های خارجی برای حضور و تقویت توان ساخت و تعمیر کشتی و انتقال تکنولوژی به کشور چگونه است؟ مدت زمان و قيمت تعمیر شناورها چقدر است؟

3- درآمد كشتي هاي نفتكش در مقايسه با هزينه هاي عملياتي چقدر است؟

4-مديريت شركت ملي نفتكش كه بايد مديريت تخصصي مربوط به حوزه نفت باشد تا چه حد توانسته هدف گذاري هاي تعييين شده را محقق كند؟ و با توجه به سهامداري سازمان تامين اجتماعي و صندوق بازنشستگي كشوري كه از زير مجموعه هاي وزارت كار بوده و 66 درصد سهام شركت ملي نفتكش به اين سازمان ها تعلق دارد چه مقدار و چند درصد از سود شركت ملي نفتكش به سهامداران پرداخت مي شود؟

5- در خصوص انتصاب هاي شركت ملي نفتكش شايع شده كه انتصابي در سال 97 انجام شده كه فرد مورد نظر خواهر زاده يكي از مقام هاي اقتصادي دولت حسن روحاني كه مدت‌ها عضو حزب اعتماد ملی و رئیس دفتر اقتصادی آن بوده كه مدتي نيز در وزارت بهداشت داراي سمت بوده است. بايد پرسيد آيا شركت ملي نفتكش در دولت آقاي رئيسي در خصوص اين انتصاب و ساير انتصاب هاي انجام شده در دولت گذشته بررسي هاي لازم را انجام داده است يا خير؟در ضمن در خصوص تعداد و افراد منصوب شده در شركت در دوره مدير عامل منصوب دولت سيزدهم نيز نياز به اطلاع رساني مي باشد.

6- در شرکت ملی نفتکش کاركنان دوگونه رابطه استخدامی دارند. بخشی در استخدام وزارت نفت هستند و ضوابط استخدامی و مقررات کار خاص خود را دارند و دسته دیگر هم تابع قوانین تامین اجتماعی هستند. حقوق اين افراد چه تفاوتي با يكديگر دارد؟ و آيا يكسان سازي حقوق كاركنان انجام شده است؟

7- سازمان بنادر و دریانوردی استفاده از سوخت کم‌سولفور را به‌عنوان یک الزام بین‌المللی پذیرفته است آيا اجراي اين موضوع بصورت كامل در كشتي هاي شركت پياده سازي شده است؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: