کد خبر: ۲۰۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵
کلاهبرداری که از جویندگان کار اخاذی میلیونی می کرد،هنگام فریب آخرین طعمه اسیر چنگال قانون شد.

به گزارش خبرنگار شبکه مجازی آستان، مرد جوانی در 28 آبان ماه سالجاری به کلانتری 130 نازی آباد مراجعه کرد و گفت: در این تاریخ به بهانه استخدام در یک پاساژ تجاری در منطقه نازی آباد از طریق شماره تماس درج شده در یک آگهی استخدامی با جوانی 30 ساله آشنا شدم اما او در یک لحظه با استفاده از جلب اعتماد من اقدام به سرقت کارت عابربانک کرد و مبلغی حدود دو میلیون و 500 هزار تومان را از حسابم برداشت کرد.

این پرونده در پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران تشکیل شد و با عنوان کلاهبرداری به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 16 تهران پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی قرار گرفت.

مالباخته در اظهارات خود چنین بیان کرد:وقتی در آگهی استخدام روزنامه دیدم که به دو نفر نگهیان با حقوق مناسب نیازمند هستند بلافاصله تماس گرفتم و خود را به محل مورد نظر رساندم.جوان کلاهبردار 30 ساله با یک دستگاه خودرو پژو 405 نقره ای به محل ملاقات در محدوده بازار نازی آباد آمد.

این فرد مالباخته در ادامه اظهاراتش گفت: جوان کلاهبردار که قرار بود من را استخدام کند گفت، برای استخدام نیاز است تا به عنوان ضمانت یک عابر بانک به نام خود با موجودی حداقل دو میلیون و پانصد هزار تومان باز کرده و یک سفته دو میلیون تومانی نیز تحویل دهم.وقتی مدارک لازم برای استخدام آماده شد با فرد کلاهبردار تماس گرفتم و این بار مقابل یک مرکز تجاری در محدوده نازی آباد قرار گذاشت .این فرد بعد از گرفتن کارت عابر بانکم و کسب اعتماد از وجود پول داخل حساب و مطلع شدن از رمز کارت به بهانه گرفتن غکس پرسنلی در مقابل عکاسی توقف کرد. هنگاهی که از ماشین او پیاده شدم به سرعت درهای خودرو را قفل کرد و از محل متواری شد.

به گزارش آستان،با توجه به شیوه و شگرد کلاهبرداری ، کارآگاهان با بررسی پرونده های مشابه موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگانی شدند که همگی آنها به این شیوه و شگرد و در قالب " استخدام نگهبان جهت کار در یک پاساژ تجاری توسط راننده یک دستگاه خودرو پژو 405 نقره ای"  مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند ؛ تعدادی از این شکات پس از مراجعه به پایگاه هفتم پلیس آگاهی عنوان کردند که متهم پرونده به بهانه های مختلف "گرفتن عکس" ، "تهیه تصویر از مدارک شناسایی" و ... آنها را از ماشین پیاده و پس از متواری شدن از محل موجودی حساب های آنها را ( به صورت میانگین 5 میلیون تومان ) برداشت نموده است ؛ حتی یکی از مالباختگان نیز در اظهاراتش عنوان کرد که در داخل حساب عابربانک وی مبلغ 22 میلیون و 500 هزار تومان پول موجود بوده که تمامی این پول ، در طی چندین نوبت برداشت شده است .

شناسایی کلاهبردار حرفه ای

کارآگاهان پایگاه هفتم اقدام به چهره نگاری تصویر متهم پرونده کرده و نهایتا با بهره گیری از اطلاعات موجود از سوابق مجرمین سابقه دار موفق به شناسایی یکی از افراد سابقه دار بنام "امیر . الف" شدند که از سال 88 تاکنون بارها به به اتهام ارتکاب جرایم مختلف "سرقت مقرون به آزار" ، "تحصیل مال نامشروع" و "کلاهبرداری" بارها دستگیر و روانه زندان شده بود .

کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران اقدام به شناسایی کامل خودرو متهم شدند و تصویر متهم به همراه مشخصات کامل خودرو در اختیار کلانتری های جنوب و جنوب غرب تهران قرار گرفت و در تاریخ دوم بهمن ماه ماموران کلانتری 130 نازی آباد هنگام گشضت زنی متهم را شناسایی کردند و در آن لحظه مشغول فریب دادن جوان دیگری که جویای کار بوده است ، دستگیر شد.

سرهنگ کارآگاه شمس الدین میرزکی ، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعتراف صریح متهم به ده ها فقره کلاهبرداری به شیوه و شگرد فوق و شناسایی تعدادی از مالباختگان ، متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است .

برچسب ها: اخاذی ، نازی آباد
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
2
0
همچین ادمای احمقی که انقدر زود گول میخورن حقشونه همه جور بلایی سرشون بیاد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین