Friday 19 April 2024| ۰۱: ۵۳ - جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
تنها مشکل ایشان وابستگی‌شان به امام (ره) بود و اینکه در قلب مردم جای داشتند و محبوبیت بالایی در نظرسنجی‌ها با فاصله زیاد از دیگر رقبا داشتند.
معاون پارلمانی رییس جمهور تصریح کرد: مردم با رأی آگاهانه خود پاسخ تبلیغات مسموم علیه دولت را خواهند داد؛ چرا که مردم می‌توانند لیست اصلح را از نوع تبلیغات آن شناسایی کنند.

به گزارش آستان به نقل از ايسنا، حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری در نشست خبری در رابطه با تبلیغات و اتهامات مطرح شده علیه دولت در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: متأسفانه علیرغم اینکه کشور ما اسلامی است و رفتار همه افراد و گروه‌های سیاسی باید سرمشق و الگویی برای دیگر کشورها باشد و عرصه تبلیغات و رقابت‌های انتخاباتی به عرصه تدریس اخلاق سیاسی اسلام تبدیل شود و چهره زیبای رقابت اسلامی را به نمایش بگذاریم، برخی افراد و گروه ها به گونه‌ای در تخریب رقیب رفتار می‌کنند که نمونه آن را حتی در کشورهای عقب‌افتاده که اعتقادی به مبانی اسلامی ندارند کمتر می‌بینیم.

دبیر مجمع روحانیون مبارز تصریح کرد: متأسفانه یک جریان سیاسی خاص با رانت‌های مختلف از جمله رانت اطمینان از تأیید صلاحیت، از ماه‌ها و چند سال قبل از انتخابات اقدام به تبلیغات در رسانه‌ها به ویژه صداوسیما کرده است و در مسیر چهره‌سازی برای خود گام برداشته‌اند. در حالی که جریان رقیب حتی در روزهای شروع تبلیغ انتخاباتی برخی افرادشان تأیید صلاحیت شدند. یعنی تا آخرین لحظه نمی‌دانستند چه کسانی وارد صحنه خواهند شد و البته چهره‌های سرشناسشان رد صلاحیت شدند و ناگزیر از دیگر نیروهایشان استفاده کردند.

انصاری با بیان اینکه ان‌شاءالله در انتخابات پیش رو شاهد حضور جوانان در عرصه باشیم، گفت: متأسفانه شاهد موج تخریبی علیه کاندیداهای مردمی به بهانه اظهارات رسانه و به صورتی خلاف قانون هستیم.

انصاری با اشاره به اینکه انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران همیشه مهم بوده است و جمهوریت نظام از طریق انتخابات آزاد و سالم تحقق یافته و ادامه پیدا می‌کند، گفت: در هر دوره، انتخابات به فراخور زمان و مقتضیات خاص کشور اهمیت خاص خود را دارد و این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به دلیل مقتضیات خاص امروز کشور از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس با اشاره به اینکه کشور وارد مرحله تازه‌ای از سیر رشد و تکامل خود شده است، افزود: کشور از پیچ خطرناک تحریم‌های طولانی و اتهامات ناشی از موضوع هسته‌ای و همچنین قطعنامه‌های پی‌در‌پی با تدبیر دولت به سلامت عبور کرده است و در بستر هموار توسعه قرار دارد.

انصاری با اشاره به اینکه امروز در مرحه پسابرجام هستیم، گفت: همانطور که رئیس جمهور فرمودند باید برجام 2 را به عنوان برنامه جامع و ملی پیشرفت کشور طراحی کنیم.

وی با بیان اینکه در دوره پسابرجام دولت می‌خواهد کشور را از دستاوردهای برجام برخوردار کند و نیازمند همراهی مجلس با سیاست‌ها و اولویت‌ها در جهت منافع ملت است، اظهار کرد: البته همراهی مجلس با دولت بدین معنا نیست که مجلسی دولت ساخته داشته باشیم؛ چرا که استقلال قوا امری مطلوب است و ما به استقلال مجلس احترام می‌گذاریم، اما باید بدانیم که استقلال مجلس از دولت با ناهمراهی، ناهماهنگی و کارشکنی در کار دولت برای رفع مشکلات مردم تفاوت دارد.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس با بیان اینکه اگر مجلس از نمایندگان واقع‌گرا، معتدل، توانا و همکار و همراه با دولت تشکیل شود زودتر می‌توانیم از مشکلاتی مثل بیکاری و اشتغال عبور کنیم و رونق اقتصادی را سامان دهیم، گفت: با توجه به استقبال خوب دنیا از تعامل با ایران و شرایط خاصی که در منطقه برای ایران به وجود آمده است و کشورمان محور امنیت و آرامش قرار گرفته و آماده ایفای نقش در مبارزه با تروریسم و رفع تنش‌ها و همچنین توسعه روابط با کشورهای منطقه و جهان است شخص رئیس جمهور با تیم دیپلماسی و اقتصادی خود به میدان آمده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه به مجلسی با دید توسعه‌گرا و خواهان تعامل با جهان در عین شجاعت و ایستادگی بر منافع ملی نیاز داریم، خاطرنشان کرد: اولین برنامه توسعه‌ای کشور مبتنی بر اقتصاد مقاومتی از سوی دولت تنظیم شده و به مجلس رفته است که رسیدگی آن به مجلس آینده موکول می‌شود. لذا مجلسی توسعه‌گرا، اعتدال‌گرا و عدالت‌خواه می‌تواند در تصویب برنامه ششم در آغاز کار کارنامه درخشانی برای مجلس و دولت به یادگار گذارد.

وی همچنین به اهمیت انتخابات مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: مهمترین حلقه در بالای زنجیره دموکراسی نظام و لنگرگاه مشروعیت و اعتماد مردم به نظام مجلس خبرگان رهبری است که نقش فوق‌العاده ای در این زمینه دارد.

انصاری افزود: نقشی که مجلس خبرگان در تاریخ کشورمان ایفا کرده است برای آینده تاریخ کشور و انقلاب و ادامه راه امام (ره) تعیین‌کننده و حیاتی است لذا راهیابی نمایندگانی مردم‌گرا با بینش وسیع، آگاه و خبیر به مقتضیات زمان و جایگاه رهبری در این دوره از مجلس خبرگان اهمیت دارد و شرایط عمومی کشور در منطقه و جهان به گونه‌ای است که حضور مردم در انتخابات می‌تواند عامل تقویت‌کننده امنیت و انسجام و منافع ملی‌مان باشد.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس در ادامه در رابطه با تبلیغات سوء علیه دولت در ایام رقابت‌های انتخاباتی، گفت‌: شاهدیم جریانی برخوردار از رانت‌های گسترده وارد صحنه شده و دولت را مورد تخریب قرار می‌دهد و عده‌ای رئیس جمهور و دولت را مورد اتهام قرار می‌دهند و حتی دست به اقدامات مجرمانه می‌زنند.

وی با اشاره به برخی تیترهای روزنامه‌ها و رسانه‌ها علیه دولت،‌ تصریح کرد: برخی رفتارها در وارد کردن اتهام به دولت،‌ مطابق قانون کشور جرم آشکار به حساب می‌آیند و دستگاه قضایی در این رابطه باید مستقیم برخورد کند.

دبیر مجمع روحانیون مبارز با اشاره به تخریب‌ها علیه دولت طی چند سال گذشته از تریبون‌های مختلف، خاطرنشان کرد: این تخریب‌ها نهایت جفا و بی‌مهری به دولت است؛ چرا که در زمانی که سرداران اصلی دیپلماسی ما در میان میدان بودند عده‌ای از پشت خنجر می‌زدند و مرتب یأس و ناامیدی را در جامعه تبلیغ می‌کردند که برجام شکست خواهد خورد و حالا که برجام به ثمر نشسته است هر روز به دولت فشار می‌آورند که چرا اقتصاد درست نشد و اینها همان کسانی هستند که هشت سال زیربنای اقتصاد کشور را از بین بردند و تورم 40 درصدی و رکود 6.8 درصدی و ورشکستگی نظام بانکی را برای دولت به ارث گذاشتند.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس افزود: دولت برای حل مشکلات وارد سرمایه‌گذاری با کشورهای معتبر می‌شود اما عده‌ای در تبلیغات مسموم می‌گویند پول‌های به دست ‌آمده از نتیجه برجام صرف خریدن هواپیما می‌شود در حالی که این یک دروغ بزرگ است و یک دلار از ارز به دست آمده از برجام صرف خرید هواپیماها نشده است، بلکه هواپیماها صددرصد با سرمایه گذاری خود شرکت‌های هواپیمایی خریداری می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه به دستور رئیس جمهور، آقای جهانگیری در موضوع مبارزه با فساد اقتصادی وارد عمل شده‌اند، تصریح کرد: دولت در برنامه دارد که مبارزه با فساد اقتصادی را به طور جدی پیگیری کند و در این راستا ناگزیر برخی از مفاسد گذشته برملا می‌شود اما عده‌ای شروع به اتهام زنی می‌کنند که این رفتارها خلاف اخلاق سیاسی و برای فرار از پاسخگویی است.

انصاری همچنین در پاسخ به پرسشی در مورد اینکه برخی لیست خبرگان متشکل از رئیس جمهور، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر اطلاعات را لیست انگلیسی می‌خوانند ارزیابی شما از این اظهارنظرها چیست، گفت: طرح موضوع لیست انگلیسی از طنزهای تلخ روزگار ماست چرا که شورای نگهبان با سخت‌گیری بسیار فراوان عده‌ای را تأیید صلاحیت کرده است.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس با اشاره به اینکه انتقاد جدی به نحوه بررسی صلاحیت‌ها در انتخابات خبرگان رهبری دارم که بعد از انتخابات در فضایی کارشناسی و غیرتخریبی به بررسی اشکالات ساختای نظام انتخابات خبرگان همراه با طرح‌های اصلاحی خواهم پرداخت، گفت: طرح‌های متعددی برای بهبود انتخابات خبرگان و ارتقاء عملکرد مجلس خبرگان دارم که به صورت کتبی و رسمی در اختیار مجلس خبرگان خواهم گذاشت.

انصاری ادامه داد: همچنین در رابطه با موضوع عدم صلاحیت خودم که خلاف قانون بود و همچنین عدم تأیید صلاحیت آیت‌الله سیدحسن خمینی سخنان زیادی دارم که در جای خود خواهم گفت.

انصاری در ادامه در رابطه با عدم تأیید صلاحیت سیدحسن خمینی، گفت: تنها مشکل ایشان وابستگی‌شان به امام (ره) بود و اینکه در قلب مردم جای داشتند و محبوبیت بالایی در نظرسنجی‌ها با فاصله زیاد از دیگر رقبا داشتند.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای معدود برای انتخابات خبرگان تأیید صلاحیت شدند و در برخی‌ حوزه‌ها رقابت تنها بر سر یک نفر است، تصریح کرد: در برخی حوزه‌ها افرادی با حتی کمتر از 10 رأی می‌توانند به مجلس خبرگان راه یابند اما گاهی می‌بینیم نصف همین تأیید صلاحیت‌ شده‌ها با شرایط سختگیرانه شورای نگهبان، از سوی جریان تمامیت‌خواه به عنوان جریان انگلیسی تبلیغ می‌شوند که طرح آن توهین به شورای نگهبان، شعور ملت ایران و انقلاب بزرگ ملت ایران و همچنین سوءاستفاده و بداخلاقی آشکار سیاسی در عرصه انتخابات است که شرکت‌کنندگان آن باید محتهد و عادل باشند.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس ادامه داد: انتخابات خبرگان حتی نسبت به انتخابات ریاست جمهوری از این حیث ممتاز است که ارزش ولایت فقیه و اجتهاد و عدالت است که در این حوزه عده‌ای را متهم به لیست انگلیسی می‌کنند.

انصاری افزود: آیا انگلیسی خواندن عده‌ای از تأیید صلاحیت شدگان انتخابات خبرگان رهبری به این معناست که اگر آنها انتخاب شوند انگلیس در انتخابات ایران رأی آورده است؟ گویا افرادی که این اتهامات را وارد می‌کنند لوازم گفته‌هایشان را نمی‌فهمند و من به این جریان مشکوک هستم و به طور کل جریان لیست انگلیسی را مشکوک و پیش‌ساخته می‌دانم.

وی ادامه داد: با توجه به سابقه کارنوال عصر عاشورا در سال 76 این جریان لیست انگلیسی به نظرم مشکوک و پیش ساخته است.

وی با انتقاد از عملکرد صداوسیما در جریان رقابت‌های انتخاباتی، گفت: صداوسیما سیاست یکجانبه‌گرا را در پیش گرفته است و به شیوه‌های مختلف برای سه یا چهار نفر خاص تبلیغات انتخاباتی می‌کند که اگر به آنها رأی ندهیم انگلیس را خوشحال کرده‌ایم و یا اگر به رقبای آنها رأی دهیم به انگلیسی‌ها رأی داده‌ایم و قطعاً این رفتار صداوسیما مغایر قانون، منافع ملی و اخلاق اسلامی است.

دبیر مجمع روحانیون مبارز با اشاره به اینکه جریان خاصی در کشور فعالیت می‌کنند که اگر رسانه‌های بیگانه از جناح مورد نظرشان تعریف کند با تیتر درشت آن را اعتراف و تسلیم شدن دشمن در برابر واقعیت می‌خوانند، افزود: اما وقتی همین رسانه‌های بیگانه در تأیید جریان مخالف‌شان مطلبی می نویسند جریان رقیب را به لیست انگلیسی تشبیه می‌کنند اما باید بدانند که مردم به خوبی معنای این رفتارهای غیراخلاقی را متوجه می‌شوند.

وی افزود: چطور لیستی که رئیس جمهور،‌ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و بزرگان حوزه در آن حضور دارند را متهم به لیست انگلیسی می‌کنند و با توجه به این رفتارها از شورای نگهبان به عنوان ناظر انتظار داریم که در برابر رفتارهای هنجارشکن واکنش جدی نشان دهند.

وی با بیان اینکه کاندیدا بودن فقهای شورای نگهبان خلاف اصل بی‌طرفی و عدالت است، گفت: کاش برای حفظ حرمت شورای نگهبان و صیانت از جایگاه این نهاد بسیار مهم تعدادی از فقهای شورای نگهبان کاندیدا نمی‌شدند تا شبهه منافع شخصی در مسأله مهم انتخابات پیش نمی‌آمد.

انصاری با بیان اینکه طبق قانون اساسی نظارت بر انتخابات خبرگان برعهده شورای نگهبان است، گفت: طبق قانون انتخابات خبرگان و اجرای بخشی از انتخابات بر عهده فقهای شورای نگهبان است و کار موجهی نیست که ناظر، مجری و کاندیدا یکی باشند.

وی در رابطه با واکنش دولت در مقابل اتهام‌زنی‌ها در فضای رقابت‌های انتخاباتی علیه رئیس جمهور و دولت گفت: این دولت قطعاً رسالت اصلی و مسئولیت خود را برگزاری انتخابایت آزاد و پرشور می‌داند و قبل از اینکه به فکر دفاع از خود و حق شخصی دولتمردان باشد به فکر دفاع از حق عمومی مردم در انتخابات و حق کاندیداهای مظلومی است که در عرصه نابرابری حضور دارند و رقابت می‌کنند. البته اقدامات خلاف قانون که در مورد اتهام به اشخاص و کلیات دولت است از مجاری حقوقی و قضایی پیگیری خواهد شد.

انصاری با اشاره به اینکه عده‌ای دولت را به بی‌برنامگی در مسائل اقتصادی متهم می‌کنند، گفت: کسانی که امروز بهشت برین اقتصادی را به مردم وعده می‌دهند همان‌هایی هستند که در هشت سال دولت نهم و دهم و در مجالس ششم، هفتم، هشتم و نهم با درآمدهای بی‌سابقه تاریخی نفتی هیچ گل اقتصادی به سر مردم نزدند اما تصور می‌کنند مردم حافظه تاریخی‌شان را از دست داده‌اند.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس در رابطه با نتیجه انتخابات پیش رو تاکید کرد: نتیجه انتخابات به رأی مردم ارتباط پیدا می‌کند که باید در این راستا مشورت‌ها و رصد و بررسی لازم را از عملکرد افراد داشته باشند تا انتخاب اصلح را داشته باشند.

وی تصریح کرد: در مجلس نهم جمع زیادی از نمایندگان علیرغم اینکه در طیف سیاسی غیر از دولت بودند همراهی خوبی با دولت داشتند و من به عنوان معاون امور مجلس ریاست جمهوری از شخص آقای لاریجانی تشکر ویژه دارم و شهادت می‌دهم که ایشان در اداره مجلس در راستای تأمین منافع ملی به خصوص در مسأله برجام همراهی خوبی با دولت داشتند.

وی با بیان اینکه کلیت مجلس نهم را نمی‌توان ناهماهنگ عنوان کرد، افزود: افرادی در مجلس نهم بودند که رعایت حرمت تریبون مجلس را نداشتند و امانتدارانه با رأی مردم برخورد نمی‌کردند.

انصاری با بیان اینکه به عنوان دولت علاقه داریم مجلسی قوی، مستقل و معتدل و هماهنگ با مصالح ملی تشکیل شود، اظهار کرد: همه هموطنان از هر سلیقه و جناح سیاسی روز جمعه به عنوان تکلیف دینی، انقلابی، میهنی، ملی و وطنی کنار صندوق‌های رأی حاضر شوند و به خصوص در تهران حتماً به 30 نفر و در خبرگان حتماً‌به 16 نفر رأی بدهند چرا که خوشبختانه لیست‌ها به گونه‌ای است که در سطح کشور افرادی مطلوب انتخاب شوند.

انصاری در پایان تأکید کرد: امیدواریم نتیجه انخابات روز جمعه به نفع نظام و ملت ایران باشد و شاهد مجلسی بهتر و خبرگانی شایسته‌تر باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین