Thursday 25 April 2024| ۱۷: ۴۱ - پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳
عده ای از شیاطین تلاش داشتند افرادی را در خبرگان بگذارند که اختیارات رهبر را کم کنند ولی شورای نگهبان تا توانست اینها را رد صلاحیت کرد.
نامزد پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: حضور پرشور و حماسی مردم در انتخابات و پای صندوق های رأی را آبروی نظام و مملکت است.

به گزارش آستان به نقل از ايرنا، آیت الله احمد جنتی عصر سه شنبه در یادواره شهدای مدافع حرم شهرستان های استان تهران در مصلای صاحب الزمان(عج) ورامین گفت : حضور همراه با بصیرت مردم ایران اسلامی در انتخابات مختلف جای تقدیر دارد چرا که این حضور لازمه پیروزی ایمان و استقامت است.

وی حضور پرشور مردم در انتخابات را آبروی نظام دانست و اظهار کرد : مردم ایران با جان و دل ، در سرما و گرما به قصد قرب الی الله حرکت کرده و در انتخابات حضور می یابند.

وی با اشاره به جریان انتخابات سال 88 گفت : خداوند از کسانی که آرای 40 میلیونی مردم را زیر سئوال بردند نمی گذرد ، آن آمار بالای شرکت کننده آبرو و افتخاری برای این مملکت بود ولی با ادعای تقلب هشت ماه مملکت به آتش کشیده شد و خسارت هایی به کشور وارد شد که کمتر از خسارت جنگ تحمیلی نبود.

وی افزود : فتنه گران حق ندارند کمترین پست را در کشور بدست آورند ، هر کسی که فتنه گران را به مسئولیتی بگمارد ، غاصب است.

ایت الله جنتی گفت : شورای نگهبان در بررسی صلاحیت ها کسانی را که کمترین ربطی به فتنه داشتند رد صلاحیت کرده و ما به این امر افتخار می کنیم .

وی افزود : 12 هزار نفر در جریان انتخابات ثبت نام کردند که این اقدام ، کاری سیاسی بود و طبیعی است که بررسی سوابق آنها کاری بسیار سخت و دشوار بود ولی تا جایی که توانستیم سعی کردیم افراد صالح تایید صلاحیت شوند که البته مردم نیز باید با بصیرت در انتخابات شرکت کنند.

وی گفت : این نخستین باری است که انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی همزمان برگزار می شود و این امر لزوم توجه مردم برای حضور گسترده در صحنه انتخابات را می رساند.

نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد : نمایندگان خبرگان همواره در آماده باش قرار دارند که اگر روزی اتفاقی برای رهبری انقلاب افتاد ، اجازه ندهند در جایگاه ولایت امر خلائی به وجود آید.

آیت الله جنتی افزود : امروز عده ای می گویند باید با آمریکا کنار بیاییم و حتی مرگ بر آمریکا هم نگوییم اما رهبری با اقتدار ایستاده و اعلام کردند که آمریکا دشمن ما است و دشمن را در خانه راه نمی دهیم.

به گفته وی، جایگاه مجلس خبرگان بسیار رفیع است و کارهای فراوانی از این مجلس بر می آید ،همانطور که رهبری را می تواند انتخاب کند ، می تواند او را نیز عزل کند، اگر رهبری در طول تاریخ شرایط خود را از دست داد که امیدواریم خدا آن روز را نیاورد، می توان رهبر را عزل و یا اختیارات رهبر را کم کرد.

وی تصریح کرد: عده ای از شیاطین تلاش داشتند افرادی را در خبرگان بگذارند که اختیارات رهبر را کم کنند ولی شورای نگهبان تا توانست اینها را رد صلاحیت کرد.

پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند برگزار می شود.

استان تهران 16کرسی در مجلس خبرگان رهبری و 35 کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: