Friday 19 April 2024| ۰۳: ۱۶ - جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲
خصوصیت مجلس خبرگان این است که فرد باید از نظر علمی فقیه باشد. در مجلس شورا ممکن است اقتصاددانی که فقه نمی‌داند، هم مفید باشد، اما در مجلس خبرگان همه باید فقیه باشند و اجتهاد داشته باشند.
در پی انتشار یک مصاحبه و انتساب سخنانی به آیت الله سید هاشم حمیدی، این کاندیدای خبرگان رهبری گفت: برخی مطالب نقل شده از من غیردقیق است.

به گزارش آستان، آیت‌الله سید هاشم حمیدی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به نقل قولی منتسب به او اظهار داشت: از جملهٔ بخشی نقل شده که مبنی بر اینکه «حاضر شدند در ازای قرار دادن نامم، برخی هزینه‌های تبلیغاتی مرا پرداخت کنند اما من راضی نشدم» که این جمله نادرست است.

او در خصوص نقشه پیچیده رسانه‌های بیگانه در توصیه به رای دادن به یک لیست یا رای ندادن به لیست دیگر برای مصادره به مطلوب نتیجه انتخابات یا تشکیک در آن و اختلاف‌افکنی در کشور گفت: خدا روح امام (ره) را شاد کند که فرمود هر وقت خارجی‌ها از ما تعریف کردند، باید شک کنیم. خارجی‌ها به خاطر خدا تعریف از ما نمی‌کنند. آنها دشمن ما بوده‌اند و دشمنی هم کرده و می‌کنند و تاییدهای آن‌ها جای شک و شبهه دارد.

آیت‌الله حمیدی با ردّ اقدامات برخی، در انگلیسی خواندن کاندیداهای مورد تایید شورای نگهبان اظهار کرد: این کار نه به صلاح است و نه مطابق تقوای سیاسی؛ البته اگر رسانه‌های بیگانه گفتند به افرادی رای بدهید، این افراد باید دفاع و تصریح کنند که ما رای این‌ها را نمی‌خواهیم.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر لزوم التزام به اخلاق سیاسی در انتخابات تاکید کرد: اولا باید مراقب باشیم کسی را تخریب نکنیم. ثانیا ما در میان کاندیدا‌ها اصلح داریم و صالح، ضمن اینکه همه افراد مورد تایید شورای نگهبان صالح هستند و ما باید از میان آنها اصلح را انتخاب کنیم.

او متذکر شد: خصوصیت مجلس خبرگان این است که فرد باید از نظر علمی فقیه باشد. در مجلس شورا ممکن است اقتصاددانی که فقه نمی‌داند، هم مفید باشد، اما در مجلس خبرگان همه باید فقیه باشند و اجتهاد داشته باشند.

آیت‌الله حمیدی در پایان با توصیه همه مردم به حضور حداکثری در انتخابات، از رسانه‌ها خواست تاکیدهای مقام معظم رهبری در این باره را به مردم ابلاغ کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین