Friday 29 March 2024| ۱۱: ۴۳ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹
مهلت تبلیغات انتخابات، آخرین ساعاتش را پشت سر می‌گذارد. در این شرایز، نگاهی به حجم تبلیغات انتخاباتی جریان‌های سیاسی خالی از لطف نیست.
آخرین نفس‌های تبلیغات انتخاباتی را می‌توان امشب از خیابان‌های در اقصی‌نقاط کشور شنید؛ نفس‌هایی که گاه در شهرهای بزرگ بی‌رمق بوده و در شهرهای کوچک از توان بیشتری برخوردار است.

به گزارش «آستان»، مهلت یک هفته‌ای تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به ترتیب با 6230 و 161 کاندیدای تأیید صلاحیت‌شده آخرین ساعاتش را پشت سر می‌گذارد که نگاهی به حجم تبلیغات انتخاباتی جریان‌های سیاسی خالی از لطف نیست.

بررسی‌های میدانی در شهرهای بزرگ به‌خصوص در تهران حکایت از پررنگ بودن تبلیغات در میادین و مراکز شهر و مناطق پر رفت‌وآمد و بویژه مناطق اداری دارد و تبلیغات در محلات و کوچه و خیابان نسبت به دوره‌های قبل پررنگ نبوده است، به طوری که در برخی از نقاط حتی یک تبلیغ جزئی در حد تراکت نیز انجام نشده است.

این کم بودن تبلیغات بیشتر دامن اصلاح‌طلبان را گرفته است؛ گرچه این جریان سیاسی به خصوص ائتلاف یاران امید و اعتدال در روزهای پایانی تلاشی بسیار برای پر کردن این خلاء و گسترده کردن تبلیغات انجام دادند، اما اصولگرایان به‌خصوص ائتلاف اصولگرایان از همان روزهای ابتدایی در حجم گسترده‌ای تبلیغات شهری و محیطی انجام دادند و در روزهای پایانی تبلیغات فردی افراد منتسب به این جریان انجام شد.

همین اتفاق و به تعبیری پرشور نبودن فضای انتخابات در سطح شهر باعث ورود بخشی از بدنه جامعه آن هم به صورت خودجوش برای رونق به این فضا شده است؛ موضوعی که بعد از پیام ویدیویی سران اصلاح‌طلب نمود بیشتری پیدا کرد.

این افراد که بیشتر از حامیان کاندیداهای اصلاح‌طلب هستند، با راه انداختن گروه‌های تلگرامی، فراخوان حضور در مناطق مختلف تهران برای پخش تراکت را به صورت گسترده پخش کرده‌اند و حتی برای هماهنگی بیشتر در گروه‌ها، آدرس‌های ستادهای انتخاباتی را منتشر می‌کنند، با این امید که از این طریق شور هیجانی بیشتری در انتخابات به‌وجود آورده و افرادی که تمایل برای حضور در انتخابات ندارند را به رأی‌دادن ترغیب کنند. آن‌ها حتی از مردم اطراف تهران همچون کرج برای رأی دادن در تهران دعوت کرده‌اند.

دعوت‌های ایسنتاگرامی با پخش کردن ویدئو و اعلام حمایت هنرمندان و افراد مشهور نیز از کارهای دیگر مردم برای ترغیب همفکرانشان برای حضور در انتخابات است در مقابل جریان رقیب برای جا نماندن از این غافله شروع به انتشار کلیپ‌های ویدیویی در باب چرایی رأی نیاوردن کاندیداهای اصلاح‌طلب کرده و از مردم می‌خواهند که حتما به لیست کامل رأی دهند؛ موضوعی که حامیان اصلاح‌طلب نیز بر آن تاکید دارند.

این‌ها بخشی از تلاش‌هایی است که به شمارش افتاده و حتی انتظار می‌رود تا پایان امشب به کارناوال‌های خیابانی و دعوت‌ چهره به چهره حامیان کاندیداها از مردم منجر شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین