Friday 19 April 2024| ۱۱: ۰۰ - جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
باید بیدار باشیم و بدانیم حمله دشمن از کدام ناحیه خواهد بود و خود را برای مقابله با آن آماده کنیم.
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: مهم‌ترین خطر آینده انقلاب، خطر نفوذ فرهنگی است؛ دشمنان می‌خواهند در فکر ما اثر بگذارند و اعتقادات ما را ضعیف کرده، با ایجاد اختلاف در دین و به جان هم انداختن شیعه و سنی، انقلاب و اسلام را تضعیف کنند.

به گزارش  آستان به نقل از خبرگزاری تسنیم، آیت الله مصباح یزدی، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در دیدار با جمعی از بسیجیان استان زنجان با اشاره به نعمت عظیم انقلاب اسلامی، به بیان اوضاع ایران قبل از انقلاب پرداخت و اظهار داشت: قبل از انقلاب، اول شخص مملکت نمی‌توانست هیچ تصمیمی را بدون اجازه آمریکا و غرب اتخاذ کند، و در واقع ایران برده آمریکا بود.

علامه محمد تقی مصباح یزدی با اشاره به نمونه هایی از ذلت حکومت طاغوت در برابر بیگانگان، اظهار داشت: حتی انقلاب سفید که برای آبرو دادن به شاه صورت پذیرفت و شامل اموری مانند اصلاحات ارضی و دادن برخی آزادی‌ها بود نیز با اجازه آمریکا صورت گرفت.

وی با بیان این‌که شاه ایران، نه تنها هر تصمیمی را باید با اجازه آن‌ها اتخاذ می‌کرد، بلکه باید گوش به فرمان و مطیع محض آمریکا می‌بود، ادامه داد: نوکری حکومت به گونه ای بود که وقتی شورش خلق ظفار، که یک شورش با گرایش مارکسیستی بود، در عمان صورت پذیرفت، از آن جا که با منافع آمریکا در تضاد بود، آمریکا به ایران امر کرد تا سربازان ایرانی را به عمان بفرستد؛ یعنی سرباز ایرانی باید کشته شود تا مبادا منافع آمریکا در کشوری به خطر بیفتد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به این‌که امروز به برکت انقلاب، آمریکا با همه اذنابش از ایران بیرون انداخته و تحقیر شدند و حتی کارمندان سفارتشان را نیز با منت آزاد کردند، ادامه داد: این عزت و اقتدار تنها و تنها به برکت اسلام بود.

وی با اشاره به اوضاع قبل از انقلاب اظهار داشت: برای اکثریت مردم ایران، قابل باور نبود که این انقلاب بتواند به پیروزی برسد؛ اصلا تصور این‌که افرادی بدون امکانات در ایران بتوانند آمریکا با این همه امکانات و تجهیزات را از کشور بیرون کنند، ممکن نبود؛ تا جایی که عده ای از متدینین و سیاسیون به این‌که یک آخوند می‌خواهد آمریکا را از کشور بیرون کند و نظام را ساقط کند، می‌خندیدند و آن را یک طنز می‌دانستند.

وی با اشاره به این‌که امام (ره) تنها برای خدا کار کرد و لذا نصرت الهی نیز شامل حال او و یارانش شد، ادامه داد: اگر برای خدا کار کنیم، خداوند نیز ما را کمک خواهد کرد؛ همان خدایی که وقتی مردم بی خبر بودند، سپاهی از شن‌ها را به جنگ با سربازان و تجهیزات نظامی آمریکا در طبس فرستاد و آن‌ها را غافلگیر کرد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به جمله امام (ره) مبنی بر این‌که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، ادامه داد: در زمانی که کسی جرئت نمی کرد علیه آمریکا کوچک ترین سخنی به زبان براند، برای اولین بار در عالم یک آخوند چنین گفت و همه دنیا هم دیدند که به فضل الهی، آمریکایی‌ها هیچ غلطی هم نتوانستند بکنند.

وی ادامه داد: امام (ره) با خدا عهد بست و در عمل هم پایداری کرد؛ خدا هم کشوری را که برده آمریکا محسوب می‌شد به چنان عزتی رسانید که امروز همان غربی‌ها اقرار می‌کنند بسیاری از مسائل منطقه ای و جهانی بدون حضور ایران حل نمی‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که بعد از انقلاب، آمریکایی‌ها کینه انقلاب اسلامی را به دل گرفتند، ادامه داد: آن‌ها گمان می‌کردند ظرف مدت کوتاهی می‌توانند انقلاب اسلامی را سرکوب کنند، اما نتوانستند و با این‌که همه امکانات و تجهیزات خود را به کار گرفتند و حتی با دیگر کشورهای قدرتمند دنیا نیز متحد شدند تا انقلاب اسلامی ایران را نابود کنند، اما با گذشت قریب به چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، هنوز نتوانسته‌اند کاری کنند، در حالی که ایران هر روز قدرتمند تر نیز شده است.

وی با اشاره به این‌که امریکا و غرب در ابتدا با فشار اقتصادی، حمله نظامی و تحریم‌ها سعی کردند انقلاب را از پا درآورند، ادامه داد: اما با استقامت مردم، این فشار‌ها نه تنها تأثیر منفی در روند انقلاب اسلامی نگذاشت، بلکه به پیشرفت‌ها و خودکفائی در عرصه‌های مختلف نیز منجر شد؛ و دشمنان به تدریج دریافتند: آن چه انقلاب اسلامی را شکست‌ناپذیر کرده است، دین‌دار بودن مردم و عشق آن‌ها به امام حسین (ع) است، و از این رو برای گرفتن دین مردم ایران برنامه ریزی کرده اند.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم افزود: از این رو مهم‌ترین خطر آینده انقلاب، خطر نفوذ فرهنگی است؛ دشمنان می‌خواهند در فکر ما اثر بگذارند و اعتقادات ما را ضعیف کرده، با ایجاد اختلاف در دین و به جان هم انداختن شیعه و سنی، انقلاب و اسلام را تضعیف کنند؛ پس باید بیدار باشیم و بدانیم حمله دشمن از کدام ناحیه خواهد بود و خود را برای مقابله با آن آماده کنیم.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی در ایران اظهار داشت: امروز مشکلات اقتصادی دامنگیر همه جهان شده است و آمارهای عجیبی از موج بیکاری در کشورهای صنعتی و پیشرفته‌ای چون انگلیس و فرانسه به گوش می‌رسد، و روزی نیست که در این کشور‌ها عده ای از مردم به خاطر مشکلات اقتصادی دست به اعتصاب و تظاهرات علیه دولت خود نزنند؛ در حالی که ایران به عنوان یک نظام نوپا، مشکلاتش به این حد نرسیده است؛ هر چند موج مشکلات اقتصادی به ایران هم رسیده است.

عضو خبرگان رهبری ریشه مشکلات اقتصادی را در فساد در اخلاق و دین برشمرد و افزود: به عنوان نمونه، اوایل انقلاب ازدواج‌ها به قدری ساده صورت می‌گرفت که گاه مهریه تنها چند سوره قرآن بود؛ اما امروزه تجمل گرایی سبب شده که هزینه‌های گزافی صرف ازدواج شود؛ وقتی ازدواج دشوار شد و جوان نتوانست ازدواج کند، فساد زیاد خواهد شد و طبیعی است جوانی که به فساد و هرزگی عادت کرد، تن به کار نمی‌دهد و به دنبال پول هنگفت بدون زحمت است، و لذا به دنبال فساد‌های مالی از قبیل رشوه، گرانفروشی، اختلاس و نظایر آن‌ها می‌رود.

وی با اشاره به این‌که اگر دینداری در فرد تقویت شده باشد، دنبال کار سالم و خدمت به همنوع خواهد بود، ادامه داد: اما اگر دین در جامعه کمرنگ شود، نظارت بیرونی هم کارآیی نخواهد داشت؛ چرا که بازرس نیز با رشوه قابل خریدن خواهد شد؛ اما اگر دین بر جامعه حاکم شد، فرد هرگز به فکر کلاهبرداری و تخلف نخواهد بود و رعایت قوانین کشور اسلامی را واجب شرعی خواهد دانست.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از حضرت امیر (ع) خاطر نشان کرد: اگر مردم تقوا را کنار بگذارند، از دشمن چنان شکست سختی می‌خورند که حتی جبرائیل و میکائیل هم نمی‌توانند آن‌ها را یاری کنند؛ لذا باید مبانی دینی را تقویت کنیم.

علامه مصباح یزدی خطاب به بسیجیان زنجان اظهار داشت: برگزاری مراسم روز تاسوعا در زنجان، شهرتی عالمگیر دارد و در عالم بی نظیر است؛ این میراث پدران متدین شماست؛ آن را زنده نگه دارید؛ مبادا اختلافات و تعصبات سبب کمرنگ شدن چنین شعائری شود؛ باید بدانیم همه یک دین، یک امام حسین(ع)، یک حضرت ابوالفضل (ع) و یک رهبر و یک کشور داریم و باید از اختلاف بپرهیزیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر خدا را باور کردیم و در راه او بودیم، هیچ چیزی نمی تواند ما را شکست دهد و اگر – خدای ناکرده – از خدا دور شدیم، هیچ کس نمی تواند مقابل خدا ما را یاری کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین