Friday 19 April 2024| ۰۳: ۴۳ - جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
رئیس ستاد انتخابات کشور در توضیح اینکه چرا هنوز نتایج انتخابات کلان شهر‌ها اعلام نشده، گفت: باتوجه به اینکه همزمان درحال برگزاری دو انتخابات بودیم تا این لحظه شمارش آرا به طول انجامیده اما از این پس به تدریج نتایج انتخابات خبرگان هم اعلام خواهد شد.
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: شمارش آرای حوزه انتخابیه تهران آغاز شده است. شمارش آرای هر کدام از انتخابات‌ها حداقل ۳ روز به طول می‌انجامد و باتوجه به اینکه باید حتماً تایید شورای نگهبان را داشته باشیم، سعی خواهیم کرد با دقت بیشتری به شمارش آرا بپردازیم.

به گزارش  آستان به نقل از ایلنا، محمدحسین مقیمی در جمع خبرنگاران مستقر ستاد انتخابات وزارت کشور با اشاره به آغاز شمارش آرا از نخستین ساعات صبح امروز اعلام کرد: تا این لحظه ۲۸ حوزه مشخص شده که نتیجه ۲۱ حوزه که تک نماینده بودند اعلام شده و ۷ حوزه که دو نماینده در آن بیشترین آرا را داشتند به مرحله دوم کشیده شد.

رئیس ستاد انتخابات کشور در توضیح اینکه چرا هنوز نتایج انتخابات کلان شهر‌ها اعلام نشده، گفت: باتوجه به اینکه همزمان درحال برگزاری دو انتخابات بودیم تا این لحظه شمارش آرا به طول انجامیده اما از این پس به تدریج نتایج انتخابات خبرگان هم اعلام خواهد شد.

او اضافه کرد: باتوجه به اینکه انتخابات خبرگان رهبری در مراکز استان‌ها با انتخابات مجلس شورای اسلامی این کلان شهر‌ها تداخل داشته، شمارش آرا به طول انجامیده است. در مورد خبرگان مراکز استان‌ها حوزه بوده و در واقع در ۳۱ حوزه آرا باید شمارش می‌شد که در استان‌های کوچک نتایج اعلام شد.

مقیمی با تاکید بر اینکه شمارش آرای حوزه انتخابیه تهران نیز آغاز شده، یادآور شد: باید شمارش آرای خبرگان تمام شود تا هیات اجرایی که در هر دو انتخابات یکی هستند بتوانند به آرای مجلس شورای اسلامی رسیدگی کنند.

وی گفت: در گذشته شمارش آرای هر کدام از انتخابات‌ها حداقل ۳ روز به طول می‌انجامید و باتوجه به اینکه باید حتماً تایید شورای نگهبان و هیات اجرایی را داشته باشیم، سعی خواهیم کرد با دقت بیشتری به شمارش آرا بپردازیم.

مقیمی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اینکه اعلام شده شمارش آرای مجلس خبرگان در اولویت نخست قرار دارد، نتیجه‌ای اعلام نشده، گفت: انشاءالله تا پایان امروز نتایج اولیه خبرگان تهران نیز اعلام خواهد شد.

او اضافه کرد: باتوجه به اینکه دو انتخابات به صورت همزمان برگزار شده، طبیعتاً شمارش آرای آن نیز بیش از گذشته به طول خواهد انجامید.

رئیس ستاد انتخابات کشور همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره نتایج خبرگان تهران که توسط یکی از خبرگزاری‌ها اعلام شده، گفت: ما تنها آنچه خودمان به صورت رسمی و از طریق اطلاعیه‌های وزارت کشور و صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کنیم را تایید نموده و هیچ نتیجه دیگری را تایید نمی‌کنیم.

او اعلام کرد: هنوز شمارش آرای خبرگان تهران به اتمام نرسیده است و پس از اتمام شمارش باید به تایید شورای نگهبان نیز برسد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین