Saturday 20 April 2024| ۰۷: ۴۱ - شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
از دیروز تاکنون، از برخی افراد به عنوان گزینه‌های محتمل برای تولیت آستان قدس رضوی نام برده شده است. شورایی شدن اداره آستان قدس نیز از دیگر مفروضات آینده این آستان عنوان شده است.
در پی درگذشت آیت‌الله عباس واعظ طبسی نماینده ولی‌فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی، گمانه‌زنی‌هایی درباره تولیت جدید آستان قدس رضوی مطرح شده و از برخی افراد به عنوان گزینه‌های محتمل برای انتصاب در این سمت نام برده شده است.
به گزارش «آستان»، پس از انقلاب اسلامی سرپرستی حرم و موقوفات حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به عنوان مهمترین مرکز دینی در کشورمان از سوی ولی فقیه و با عنوان تولیت آستان قدس رضوی منصوب ‌شد.
حضرت امام خمینی(ره) در پانزدهم فروردین‌ماه سال 59 و در حالی که کمی بیش از یک سال از پیروزی انقلاب گذشته بود، آیت‌الله واعظ طبسی را به تولیت آستان قدس رضوی منصوب کردند.
پس از ارتحال امام خمینی(ره) نیز این حکم از طرف مقام معظم رهبری تمدید و تأیید شد.
اخبار منتشره از روز گذشته تاکنون حکایت از این دارد که حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی دادستان کل کشور که داماد آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد نیز هست، از گزینه‌های مطرح برای تولیت این آستان است.
آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد و نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی نیز از دیگر افرادی است که به عنوان گزینه احتمالی تولیت آستان قدس رضوی از او نام برده می‌شود.
منابع خبری همچنین از آیت‌الله ری‌شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام (شاه عبدالعظیم)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر ناطق نوری رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری، آیت‌الله هاشمی شاهرودی رییس سابق قوه قضاییه و حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان افراد مطرح برای انتصاب در این سمت نام برده‌اند.
شورایی شدن اداره آستان قدس رضوی نیز از دیگر مفروضات آینده این آستان عنوان شده است.
فارغ از این گمانه‌زنی‌ها، آنچه مسلم است این‌که دستگاه عظیم آستان قدس رضوی با وجود فعالیت‌های اقتصادی این آستان، طرح توسعه حرم امام رضا(ع) و در اختیار داشتن مراکز دانشگاهی و علمی، کتابخانه، بیمارستان، روزنامه و ... نیازمند انتصاب فردی خبره، مدیر و البته آشنا به امور دینی است که قطعا در روزهای آینده ابهامات در مورد آینده تولیت این آستان با انتصاب فردی مناسب از سوی مقام معظم رهبری برطرف خواهد شد.
منبع: آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین