Saturday 20 April 2024| ۱۰: ۵۱ - شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵
یک شهروند اروپایی به جنگ گرسنگی رفت
یک شهروند اروپایی به دنبال تأسیس مؤسسه‌های مردم نهاد به منظور کنترل اسراف مواد غذایی در فروشگاه‌های بزرگ و رستوران‌ها در کشورهای اروپایی تمام وقت خود را صرف جمع‌آوری باقیمانده‌های غذایی برای افراد بی‌بضاعت و کم درآمد کرده است.
 
به گزارش آستان ملینا رخه که به شهروند سبز نیوزیلند معروف است،  با راه‌اندازی گروه مدیریت جلوگیری از اسراف در سوپرمارکت‌ها، برای جلوگیری از هدر رفتن مواد غذایی دورریختنی  از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند. وی می‌گوید، بسیاری از مشتریان  تنها مواد غذایی تازه، با تاریخ مصرف روز را خریداری می‌کنند، بسیاری از بسته‌های مواد غذایی به علت شکل نامناسب یا پارگی و خراش دور ریخته  می‌شوند یا به شرکت‌ها ارجاع داده می‌شوند.
 وی ادامه می‌دهد، مواد غذایی تاریخ گذشته یا دورریز برای بسیاری از مردم بی‌بضاعت یک غذای کامل است.  این داوطلب دلسوز و یاری بخش ادامه می‌دهد،  هر شب پس از اتمام کار سوپرمارکت‌ها، من و همکارانم با بسته‌های دورریز مواد غذایی مواجه می‌شویم که حاوی سبزی و میوه ، لبنیات، بسته‌های مواد پروتئینی و خوراکی‌های تازه و قابل خوردن است که تبدیل به باقیمانده‌های دورریز شده‌اند. ما این مواد را دوباره در بسته‌های تمیز قرار می‌دهیم و به افراد بی‌بضاعت و کم درآمد منتقل می‌کنیم. وی افزود، در این طرح بسیاری از مدیران سوپرمارکت‌ها نیز با ما همکاری می‌کنند و مواد غذایی دورریز را جداگانه بسته‌بندی کرده و در اختیار نیروهای مؤسسه قرار می‌دهند. در حال حاضر دولت برای مدیریت تغذیه صحیح دانش‌آموزان طرح‌های مفیدی اجرا می‌کند، اما کمتر به مسأله برنامه‌های غذایی در خانواده‌های کم درآمد اهمیت داده شده است. در برخی سوپرمارکت‌های اروپا به‌اندازه نجات یک شهر آفریقایی از گرسنگی مواد غذایی اسراف می‌شود. کاش نگاهمان را به کمی دورتر هم می‌انداختیم به  امید روزی که هیچ گرسنه‌ای در جهان نباشد.
منبع:ایران

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین