Friday 29 March 2024| ۱۰: ۳۳ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶
با حضور در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران؛
هاشمی شاهرودی: این نظام نشان داده است که اسلامیت و جمهوریت را چگونه می توان با هم جمع کرد؛ البته اسلام، اسلام ناب و عقلانی است و نه اسلام انحرافی یا به تعبیر امام اسلام آمریکایی که امروز در جهان اسلام نمایان شده و کشورهای اسلامی را به آتش کشیده و در اختیار استکبار جهانی است.
اعضای مجلس خبرگان رهبری چهارم پس از پایان آخرین اجلاس این دوره، صبح امروز با حضور در حرم مطهر امام با آرمانهای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند. 
به گزارش آستان ، در این مراسم جمعی از اعضای خبرگان از جمله آیت الله نورمفیدی، آیت الله دری نجف آبادی، آیت الله هاشم زاده هریسی، آیت الله طبرسی، آیت الله نمازی، آیت الله حائری شیرازی، آیت الله کعبی و حجج اسلام سید محمود علوی، واعظ موسوی، حسن نمازی و...حضور داشتند. 
در این مراسم آیت الله هاشمی شاهرودی نایب رییس مجلس خبرگان رهبری در سخنانی، با ابراز خرسندی از زیارت مضجع نورانی امام و تجدید پیمان با ایشان، ابراز امیدواری کرد که با پیروی و تبعیت از مقام معظم رهبری خلف صالح ایشان و پرچمدار حقیقی خط امام، دین خود را به انقلاب، نظام و امام ادا کنیم. 
وی با بیان اینکه پس از ٣٧ سال حقانیت و کارآمدی اصول بلند افکار امام خود را نشان می دهد، افزود: امروز در جهان اسلام و منطقه هیچ نظامی به اقتدار، عزت و شوکت نظام اسلامی ما نیست؛ نظامی که امام بنیانگذار آن بودند و عمود خیمه اش نظام ولایت مطلقه فقیه است و همین اصل است که توانسته مردمسالاری دینی را به جهانیان نشان دهد. 
نایب رییس مجلس خبرگان گفت: این نظام نشان داده است که اسلامیت و جمهوریت را چگونه می توان با هم جمع کرد؛ البته اسلام، اسلام ناب و عقلانی است و نه اسلام انحرافی یا به تعبیر امام اسلام آمریکایی که امروز در جهان اسلام نمایان شده و کشورهای اسلامی را به آتش کشیده و در اختیار استکبار جهانی است. 
وی یادآور شد: اصول امام را همواره مقام معظم رهبری مورد تأکید دارند که باید آنها را بازگو کرد و به دنیا معرفی کرد که این اتفاق افتاده است. 
هاشمی شاهرودی با اشاره به تأکید امام بر نظام سلطه به عنوان دشمن اصلی جهان اسلام، افزود: حفظ نظام در گرو حفظ این اصول است و اوضاعی که در جهان اسلام وجود دارد نشان می دهد چرا امام به آمریکا شیطان اکبر می گفتند و از اول بر مبارزه با آن خصوصا رژیم اشغالگر قدس تأکید می کردند. 
وی با اشاره به آتش افروزی های استکبار در کشورهایی چون عراق، سوریه و یمن، گفت: توجه به این نقش نظام سلطه از مسائل مهمی است که از اصول اندیشه امام و مورد تأکید مقام معظم رهبری است. 
نایب رییس مجلس خبرگان رهبری هشدار داد: مبادا غفلت کنیم و خیال کنیم می توان با نظام سلطه کنار آمد؛ شیطان بزرگ، یک شیطان است و با شیطان نمی توان کنار آمد. 
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که پایبند مبانی نظام باشیم و با تبعیت از مقام معظم رهبری شاهد روزی باشیم که در کل جهان اسلام اندیشه های بلند اسلام ناب احیاء شود. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین