Wednesday 22 November 2017| ۱۴: ۲۶ - چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۶
کد خبر: ۲۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷
وقتي سخن از عيد نوروز به ميان مي‌آمد، امام خميني (س) به "تحول در روح و جان" به عنوان بالاترين مرتبه دگرگوني مي‌نگريست و اين نگاه با مطلق انديشي درباره عيد نوروز كه فقط به تحول در طبيعت محدود است تفاوت فراوان دارد.

به گزارش آستان، نگاه حضرت امام خميني (س) به "عيد نوروز" با تمام نگاه‌ها فرق مي‌كرد و برداشت او نيز بسيار مهم و با آنچه ديگران در اين باره مي‌پندارند تفاوت بسيار داشت. اين نوع نگاه و اين اختلاف در برداشت از آنجا ناشي مي‌شد كه امام خميني (س) از اولياي بزرگ الهي و مقربين درگاه حضرت حق بود و به همين دليل انديشه‌هايش از سطح عبور مي‌كرد و به عمق راه مي‌يافت.

 امام خمینی(س) همچنان كه در تفكرات عرفاني‌اش پيوسته به آن نظر داشت، در هر چيزي خدا را مي‌يافت و از كوچكترين ذره تا بزرگترين پديده، "جان جهان" را مي‌ديد و آثار او و صفات و اسماء و افعال او را با علم حضوري و شهودي و با ديده دل مي‌نگريست و به راستي حقيقت "ارني الاشياء كما هي" در او تجلي و ظهور داشت.

وقتي سخن از عيد نوروز به ميان مي‌آمد، امام خميني (س) به "تحول در روح و جان" به عنوان بالاترين مرتبه دگرگوني مي‌نگريست و اين نگاه با مطلق انديشي درباره عيد نوروز كه فقط به تحول در طبيعت محدود است تفاوت فراوان دارد.

در نگاه امام خميني (س) عيد واقعي با تغيير و تحول در جان‌ها تحقق مي‌يابد و با طي مراتب عالي معنويت و درجات والاي تقرب به درگاه الهي امكان پذير مي‌شود. با همين نگاه است كه امام خميني (س) شهيدان را مهمانان خدا مي‌داند و ضيافت و پذيرايي الهي از آنان را عالي‌ترين نوع ضيافت معرفي مي‌كند و با همين نگرش شگفت انگيز است كه "عيد واقعي" را براي كساني مي‌داند كه "شهيد" داده‌اند و بايد به آنها "تبريك" گفت كه عزيزان خود را به "ميهماني خدا" فرستاده‌اند. همچنين در اين نگاه عميق، خانواده‌هاي شهدا و مجروحين و معلولين، تكريم مي‌شوند و از آنان براي پرورش چنين واصلان و فعالان عرصه دين تشكر و قدرداني مي‌گردد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین